סקס, פורנו וסלולר: הטלפונים הניידים מעולם לא היו מיניים יותר

נתונים שפרסמה מק'אפי מראים עד כמה אנחנו משתמשים במכשירים הסלולריים שלנו לצרכים אינטימיים ולהעברת תכנים סקסיים

כחול עולה: 98% מבעלי המכשירים החכמים משתמשים בהם על מנת לצלם תמונות ארוטיותוכמחצית מעבירים באמצעות הטלפונים הניידים שלהם תכנים בעלי אופי מיני או אינטימי – תמונות, סרטונים, הודעות טקסט ודואר אלקטרוני; כך עולה מסקר מיוחד שערכה מק'אפי (McAfee), בשם "אהבה, מערכות יחסים וטכנולוגיה".

כחברת אבטחה, מדגישה מק'אפי את סכנת החשיפה לרשת של התכנים הרגישים, העולה משיתופם. "עם כל הסיפורים ששמענו באחרונה על הפצה של תמונות אינטימיות, קשה להאמין שעדיין יש אנשים שמשתפים את הסיסמאות שלהם", הסביר גארי דיוויס, סגן הנשיא של מק'אפי. "בסופו של דבר, אלה שמשתפים את הסיסמאות שלהם מגבירים את הסיכויים שהתמונות שלהם יהפכו לציבוריות, ובכך מסכנים את פרטיותם ואת שמם הטוב. על המשתמשים לנקוט אמצעי זהירות ולהשתמש באבטחת מידע על מנת להבטיח שמה שצריך להיות פרטי – יישאר כזה".

במסגרת המחקר, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, בחנה החברה את הרגלי השימוש וצריכת המידע של כ-1,500 משתמשים בארצות הברית ובאירופה. החברה בוחנת כיצד המשתמשים משתפים ומאחסנים מידע אינטימי במכשירים החכמים שלהם, במיוחד עם בני זוג נוכחיים או קודמים. מן הסקר עולה כי 54% שולחים או מקבלים תכנים מיניים, שכוללים סרטוני וידיאו, תמונות, מיילים או הודעות. עוד נמצא כי רק 69% מהמשתתפים מאבטחים את המכשירים החכמים עם סיסמאות, אבל בכל זאת, הנתון מגלם עלייה של 30% מנתוני הסקר שנערך בשנה שעברה.

נתון נוסף שמעלה הסקר הוא ש-70% מהאוכלוסייה בני גילאי 18-24 מקבלים תכנים בעלי אופי מיני מהחצי השני שלהם – האחוז הגבוה ביותר מכל שכבות הגיל האחרות. עוד עולה מהנתונים שסביר יותר שגברים ישתמשו במכשיר הסלולרי שלהם על מנת לשלוח ולקבל תכנים כאלה (61% מהם לעומת 48% מהנשים) וכי 45% מהאוכלוסייה הבוגרת הודו כי אחסנו תכנים רגישים שהגיעו אליהם במכשירים דיגיטליים. זאת לעומת 40% שאחסנו תמונות נועזות, סרטוני וידיאו או הודעות שנשלחו. 77% מהמשתמשים ששלחו תוכן אינטימי או סקסי עשו זאת לבן או בת הזוג שלהם, בעוד 1 מתוך 10 שלחו תוכן כזה לאדם זר לחלוטין.

הסקר אף בחן את האמצעים שנוקטים המשיבים להגנה על המכשירים הניידים הניידים שלהם. עולה ממנו כי גברים מגנים על הסלולריים שלהם יותר מנשים (74% לעומת 65%) וכי יותר משני שלישים מהגברים מעוניינים לרכוש יכולות אבטחה ביומטריות כמו זיהוי פנים, קול וטביעות אצבעות, במטרה להגן על המכשירים הניידים ועל התכנים ששמורים בהם.

96% מהמשתתפים בסקר הצהירו כי הם סומכים על החצי השני שלהם במה שקשור לתכנים מיניים או למידע פרטי ששלחו. רק 32% ביקשו מבן או בת הזוג שלהם למחוק מידע אינטימי לאחר פרידה.

עוד עולה מהסקר כי חצי מהנשאלים משתפים עם בני הזוג תכנים מהמכשיר הסלולרי ללא הגנה בסיסמה ו-48% משתפים עימם חשבונות מייל. כרבע מהנסקרים הודו שחיטטו במכשיר הנייד של שותפיהם לחיים על מנת לראות את המידע המאוחסן בו, כולל הודעות ותמונות. כנו כן, 1 מתוך 5 אנשים צפויים להתחבר לחשבון הפייסבוק (Facebook) של בני הזוג לפחות פעם בחודש וכ-30% הודו ב-"ריגול" אחרי האקסים של בני זוגם ברשתות החברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים