פייסבוק: האפליקציה הכי חברתית שיש

בימים אלה מציינת הרשת החברתית עשור לפעילותה, ולכן יצאנו לראות האם האפליקציה שלה התבגרה מאז הימים הראשונים והגרועים שלה

10 שנים עברו חלפו על פייסבוק (Facebook) ואין סיבה טובה יותר מזו, בשביל לחזור ולבדוק את האפליקציה של הרשת החברתית, לאלו שפשוט ח-י-י-ב-י-ם להישאר צמודים לניוז-פיד (Newsfeed) הבלתי הנגמר של החברים שלהם.

בדקתי את הגרסה המעודכנת של האפליקציה, גרסה 5.0.0.26.31, לסביבת אנדרואיד (Android) ששוחררה ממש בסוף ינואר. גרסה זו אמורה לעבוד עם רוב הטלפונים בהם מותקנת גרסה 2.3 של אנדרואיד ומעלה, אבל אל תתפסו אותי במילה, ואפילו בפייסבוק עצמה לא מתחייבת שכל התכונות של האפליקציה יפעלו היטב בכל גרסה של אנדרואיד. עם זאת, קצת קשה לי להאמין שתהיה בעיה עם טלפונים בהם מותקנת גרסה 4.0 ומעלה.

כך או כך, אין ספק בדבר אחד: כיום מדובר באפליקציה מהירה שעובדת היטב ובאופן חלק, באופן שאינו מזכיר ולו במעט את ימיה הראשונים, בהם כל אינטראקציה עם האפליקציה גרמה לסבל חווייתי לא קל. עם זאת, לא הצלחתי למצוא איך עוברים לעברית, מה שנראה לי מאוד מוזר.

הדף הראשי, כמו במחשב, הוא הניוז-פיד, כשמעליו יש אייקונים שמספקים את הגישה לכל האלמנטים המוכרים, כולל כתיבת סטטוס חדש, בדיקת הודעות של חברים ואפשרות לראות את רשימת אנשי הקשר שמראה מי מהחברים מקוון ומי לא ומאפשרת לנהל שיחות אישיות, פעולה שאפשר לבצע גם על ידי גרירת המסך מהקצה הימני של הטלפון פנימה. דרך אגב, בכל פעם שיש הודעה חדשה אחת או יותר, או סיפור כמו שפייסבוק אוהבת לקרוא להם, מוצגת הודעה מתאימה ממש מתחת לפס הכותרת.

לחיצה על כפתור התפריט בצד השמאלי של פס הכותרת, או ביצוע גרירה פנימה מהצד השמאלי של המסך, מציגה את כל שאר האלמנטים של פייסבוק שבדרך כלל נמצאים מתחת לקישור לדף האישי, וזה אומר רשימת המועדפים, שכולל את תפריט החדשות ואת תפריט החברים, וגם את תפריט הדפים המועדפים, דפי היישומים, הקבוצות ושאר הירקות המפורסמים של הרשת. להבדיל מהגרסה ל-PC, כאן גם מוצאים את כל אפשרויות ההגדרה של האפליקציה, כולל הגדרות החשבון והגדרות הפרטיות, וכל הגדרות של השימוש באפליקציות כולל מי שרואה את ההודעות שמתקבלות מהן.

אחד הדברים שאני אוהב בגרסה הזו של האפליקציה הוא החיבור למשחקים. בכל פעם שלוחצים על קישור למשחק, ולא משנה אם מדובר בקישור בדף הניוז-פיד או בתפריט קיצורי הדרך, האפליקציה מפנה את המשתמש לגרסה של המשחק שקיימת באנדרואיד, או לחנות אם המשחק לא מותקן בטלפון, אם בכלל. מתברר שללא מעט משחקים יש גרסה שמתאימה לשתי פלטפורמות, ומשתפת פעולה.

מה שפחות אהבתי הוא שכדי לראות סרטון שמשאירים בהודעה כחלק מסטטוס, צריך לצאת מהאפליקציה של פייסבוק לאפליקציה של יו-טיוב או בעצם לחלון של דפדפן שמציג את הסרטון. אני לא יודע אם מדובר בכפייה מצידה של גוגל או לא, אבל התוצאה לא ממש מוצלחת, וגם מטרידה.

בשורה התחתונה יש עוד כמה דברים שצריך לשנות בגרסה הנוכחית של פייסבוק לאנדרואיד, אבל בסך הכל היא עובדת היטב, מתפקדת באופן חלק גם במכשירים שלא נמצאים בקצה העליון של שוק הטלפוניה, והכי חשוב, היא בהחלט מספקת חוויה כמעט זהה לזו שבמחשב האישי, עם עקומת לימוד קצרצרה ממש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים