בפעם השנייה תוך שלוש שנים: אריק שמידט קיבל מענק בשווי 100 מיליון דולרים במניות

יושב ראש גוגל ישתכר מעתה סכום שינוע בין 1 ל-1.25 מיליון דולר, ואף יקבל בונוס במזומן בסך של שישה מיליון דולר

רוצה לנפות את השנאה מהרשת. אריק שמידט

יו"ר גוגל (Google), אריק שמידט, יקבל מענק במניות מוגבלות בשווי של 100 מיליון דולר, כך נמסר מהחברה אתמול (ג'). זו הפעם השנייה תוך פחות משלוש שנים בה שמידט, מנכ"ל החברה לשעבר, זוכה במענק בהיקף כזה. במסמך שהגישה גוגל לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) צוין עוד כי שמידט יקבל בשבוע הבא בונוס במזומן בסכום של 6 מיליון דולר.

שמידט כיהן כמנכ"ל גוגל במשך עשר שנים, עד שנת 2011, בה העביר את התפקיד לאחד ממייסדי החברה, לארי פייג'. במקביל להעברת התפקיד לפייג' הודיעה החברה כי שמידט ישתכר סכום שינוע בין מיליון דולר ל-1.25 מיליון דולר, ובמקביל הוא קיבל מענק במניות ואופציות בשווי של 100 מיליון, שמועד המימוש שלהן יהיה בתום תקופה בת ארבע שנים.

בעבר ציינה גוגל כי המענק לשמידט נקבע על סמך "אמות המידה המקובלות בשוק לתפקידו החדש כיו"ר וכהכרה על השירות שהעניק לגוגל בעבר כמנכ"ל". מועד המימוש של המניות שקיבל שמידט הפעם יחול בתום תקופה בת ארבע שנים שתתחיל במאי 2015. המענק הנוכחי אושר בסוף ינואר על ידי ועדת התגמול של מועצת המנהלים של גוגל.

מייסדי גוגל, פייג', המכהן כמנכ"ל וסרגיי ברין, קיבלו בשנת 2012 משכורת בסיס בת דולר אחד בלבד כל אחד. מדובר בסכום זהה לזה שהשתכרו מדי שנה מאז שנת 2004. חלק ניכר מהונם האישי של שני המייסדים תלוי ישירות בביצועים של מניות גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים