פרופ' נורית ירמיה מונתה למדענית הראשית של משרד המדע

תחום עיסוקה של פרופ' ירמיה הוא פסיכולוגיה, והיא שימשה אף דיקנית הסטודנטים באוניברסיטה העברית ● היא תחליף את פרופ' אהוד גזית, שכיהן בתפקיד במשך שנתיים

פרופ' נורית ירמיה מונתה למדענית הראשית של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל – כך הודיע הבוקר (ד') השר יעקב פרי. היא תחליף את פרופ' אהוד גזית לאחר כהונה של שנתיים.

תחום עיסוקה של פרופ' ירמיה הוא פסיכולוגיה, בעיקר התפתחותית-קלינית, בו היא נחשבת לחוקרת מוערכת. היא אף כיהנה כדיקנית הסטודנטים באוניברסיטה העברית. התקדמותה בעולם האקדמיה נחשבת מהירה: בגיל 30 מונתה למשרת מרצה באוניברסיטה העברית במחלקה לפסיכולוגיה ובבית הספר לחינוך. בתוך 10 שנים קיבלה את דרגת הפרופסור וחמש שנים לאחר מכן – דרגת פרופסור מן המניין.

לפרופ' ירמיה יותר מ-100 פרסומים מדעיים בכתבי עת נחשבים והייתה העורכת של אחד כתב העת Journal of Child Psychology and Psychiatry. היא הייתה הישראלית הראשונה שכיהנה כעורכת של כתב עת נחשב בתחום זה בעולם. מחקרה העיקרי עוסק בהיבטים רגשיים, חברתיים, קוגניטיביים וגנטיים בתחום האוטיזם וגורמי סיכון של המחלה. נושאים נוספים בהם עוסקים מחקריה הם התפתחות תקינה ובלתי תקינה של ילדים, גורמים משפחתיים ואבחון בגיל הרך. במהלך השנים הכשירה סטודנטים רבים בתחום הפסיכולוגיה הקלינית ובמעבדתה מועסקים כיום 15 סטודנטים ודוקטורנטים.

בזמן כהונתה כדיקנית הסטודנטים של האוניברסיטה העברית יזמה פרופ' ירמיה את פרויקט "אופי" למעורבות סטודנטים למען ילדים נטולי עורף משפחתי בירושלים. היא שימשה ועודנה משמשת חברה בוועדות אקדמיות וציבוריות רבות במשרדי הממשלה ובאוניברסיטה, ואף כיהנה כיועצת אקדמית לטלוויזיה החינוכית, בכלל זה לתוכנית רחוב סומסום.

השר פרי אמר כי "אנחנו מגייסים לשורותינו חוקרת מוערכת שמשלבת בעבודתה מחקר בסיסי ויישומי, חינוך ומדע, ומביאה עימה ידע נרחב ברזי העולם האקדמי. פרופ' ירמיה תמשיך לקדם ולמנף את ההשקעה המתמשכת של המשרד במחקר ובפיתוח ותהיה חלק מקביעת סדר היום המדעי בישראל".

על פרופ' גזית אמר פרי: "במהלך כהונתו הוא תרם לקידום המחקר והפיתוח בישראל, לפיתוח קשרי המדע הבין לאומיים ותשתיות המחקר ולהנגשת המדע לקהילה. כמדען ראשי דחף להתמודדות עם החסר הלאומי בתמיכה במחקר היישומי, הכניס חיות לפורום המדענים הראשיים ובזכותו הוגש דו"ח מדענים ראשיים לאחר שנים רבות שלא הוגש".

יצוין כי פרופ' ירמיה היא מינוי נשי בכיר שני באחרונה למשרד המדע, לאחר שלפני מספר חודשים מונתה מנכ"לית חדשה – בינה בר און.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים