השר ארדן מינה ועדה לבחינת הרגולציה על שידורים באינטרנט

הוועדה עתידה לבחון את האם המודל הקיים כיום לפיקוח על הזכייניות וגופי השידור בטלוויזיה המסחרית נכון ומתאים לשידורים ברשת ● בראש הוועדה יעמוד פרופ' עמית שכטר מהחוג לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, לשעבר היועץ המשפטי של רשות השידור

שר התקשורת, גלעד ארדן, מינה ועדה לבחינת הרגולציה שתושת על השידורים המסחריים באינטרנט. הוועדה תבחן "האם המודל הקיים כיום לפיקוח על הזכייניות ועל גופי השידור בישראל הוא המודל הנכון, עקב הצורך להסתכל על שוק השידורים כשוק אחד, שבו פועלים גורמים שונים על גבי פלטפורמות שידור שונות", לפי הודעת המשרד.

על פי משרד התקשורת, "הרגלי הצפייה בטלוויזיה עוברים שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. האינטרנט מאפשר לנו לצרוך תכנים, במהירות ובאיכות גבוהה, והטכנולוגיה מאפשרת לעשות זאת כמעט בכל מקום, בעזרת הטאבלט או הסמארטפון". המשרד חוזה כי השידורים המקוונים הניתנים כיום בתשלום יוזלו בעקבות פתיחת הפס הרחב לתחרות – מהלך שהוא מוביל. תסייע לכך גם פריסת הסיבים האופטיים על ידי בזק, הוט (HOT) ובקרוב גם מיזם IBC.

בראש הוועדה יעמוד פרופ' עמית שכטר מהחוג לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, שהיה בעברו ראש המכון למחקרי מדיניות מידע באוניברסיטת פנסילבניה והיועץ המשפטי של רשות השידור. לצידו יכהנו פרופ' שמואל ליימן-וילציג, שעתיד להתמנות לראש החוג ללימודי תקשורת באוניברסיטת בר אילן ומאחוריו שנות מחקר והוראה רבות בתחום התקשורת; ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ, חוקרת בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה; ד"ר דליה זליקוביץ', חברת מועצת הרשות השנייה, שמתמחה בכלכלת אינטרנט; רמי שלמור, לשעבר מבכירי ענף הפרסום; איתי אייגיס, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר; עופר שני, מחלוצי תעשיית האינטרנט בישראל, ממקימי אתר נטקינג (Netking) ולשעבר סמנכ"ל תוכן בוואלה; הרצל מקוב, חבר המועצה לשידורי כבלים ולוויין ומנכ"ל מרכז מורשת מנחם בגין; ד"ר גלי עינב, מרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה ובעברה מנהלת מחקר ופיתוח בתחומי הדיגיטל והחדשנות באולפני NBC; דורלי אלמגור, לשעבר היועצת המשפטית של המועצה לשידורי כבלים ולוויין; ואיל מלובן, חבר מועצת הרשות השנייה ובעל ניסיון בתחומי ההפקה והמדיה.

ארדן אמר כי "ההתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים בהרגלי הצפייה והמעבר לשידורים על גבי האינטרנט מחייבים אותנו לבחון את המצב הקיים ולתת מענה לשאלות חדשות. נדרש פתרון מקיף שיסדיר את השידורים לטווח הארוך וייצור מגרש משחקים שוויוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים