צפון קוריאה משנה כיוון: עברה מלהעתיק את מיקרוסופט ללחקות את אפל

תמונות של הגרסה החדשה של רד סטאר, מערכת ההפעלה של המדינה הקומוניסטית, מגלות שהיא דומה מאוד ל-OS X ● הגרסה הקודמת נראתה דווקא כמו חלונות של מיקרוסופט

תמונות של הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הצפון קוריאנית רד סטאר (Red Star), מגלות דמיון רב מאוד בינה ל-OS X, מערכת ההפעלה של אפל (Apple) למקינטוש (Macintosh).

על מערכת ההפעלה הייעודית והייחודית של ממשלת צפון קוריאה, המבוססת על לינוקס (Linux), פורסם בראשונה לפני כשנתיים, עת סטודנט רוסי רכש אותה בחנות בשוק בפיונגיאנג. כמו הגרסה הנוכחית של Red Star, גם הגרסה הקודמת מבוססת על שולחן עבודה גרפי KDE, אבל אז הוקנה לה מראה של מערכת ההפעלה חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft).

הגרסה הנוכחית, כאמור, כבר לקחה שינוי כיוון ויוצריה בחרו הפעם להקנות לה יכולות עבודה שדומות, אפילו בצבעים ובמבנה של החלונות, לגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה למק. זה בולט במיוחד בגלל פס הכלים הגדול והצבעוני בחלק המרכזי התחתון של שולחן העבודה. עם זאת, כאמור, מדובר בהפצת לינוקס לכל דבר ועניין.

כמו בגרסה הקודמת של Red Star, גם הגרסה הנוכחית כוללת דפדפן בשם My Country, המבוסס על המנוע של פיירפוקס (Firefox), אבל מאפשר גישה רק לרשת הפנימית של צפון קוריאה, ולא לאינטרנט הגלובלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים