דף בפייסבוק: "היהודים רוצחים כדי לבצע טקסים"

הליגה נגד השמצה דורשת מפייסבוק להסיר דף אנטישמי שחוזר על הטענה המוכרת, אולם ברשת החברתית לא ממהרים להיענות לבקשה, בטענה שאין בו הפרה של תנאי השימוש

האנטישמיות ממשיכה להרים ראש ברשתות החברתיות – ויש מי שנלחם בה: הליגה נגד השמצה הגישה דרישה לפייסבוק (Facebook) להסיר מהרשת החברתית דף בשם "רצח טקסי יהודי", שטוען שיהודים מבצעים מעשי רצח לצרכי עריכת טקסים. נראה שפייסבוק לא תיענה לבקשה, בטענה שהדף לא מהווה הפרה של תנאי השימוש.

"עמוד הפייסבוק 'רצח טקסי יהודי' מנציח תעמולה אנטישמית נושנה, וצריך להסיר אותו מיד", טוען הארגון. בהצהרה שפרסם הארגון כתב המנכ"ל, אייברהם פוקסמן, כי "זהו דף פוגעני באופן עמוק ביותר, אין לו שום ערך חברתי והוא לא מוסיף שום רעיון או ידע לגיטימי".

הדף המדובר לא זוכה לפעילות רבה מלבד 276 לייקים (נכון לכתיבת שורות אלה) וכמה פוסטים, שהאחרון שבהם נכתב לפני כשנתיים. יצוין שאין בו שום הוכחה לטענה שהיהודים רוצחים אחרים לצרכים טקסיים.

פייסבוק ברורה מאוד בתנאי השימוש שלה. אנשיה סוקרים ובוחנים כל תלונה על שימוש לרעה שמתקבלת, כדי לבדוק האם אלה מופרים. כדי שדף יוסר, עליו להיות כתוב בשפה שתוקפת יחיד או קבוצה בלשון שטנה. כתיבה של מידע לא מדויק ואף כוזב לא מהווה הפרה של התנאים.

דובר פייסבוק הפנה בתגובה לדף תנאי השימוש וציין כי "פייסבוק לא מתירה דברי שטנה. בעוד שאנחנו מעודדים לקרוא תיגר על רעיונות, אירועים ומנהגים, אנחנו לא מאפשרים ליחידים או לקבוצות לתקוף אחרים על רקע גזע, מוצא אתני או לאומי, דת, מין, נטייה מינית, נכות או מצב רפואי".

נראה שפייסבוק לא מתכוונת להסיר את הדף, משום שלדבריה הוא לא מהווה הפרה של תנאי השימוש. הליגה נגד השמצה ממשיכה לדרוש את ההסרה של הדף ופוקסמן אמר כי "אנחנו לא חושבים שפייסבוק מתעתדת לשלוח הודעה שהיא אינה רגישה לנזק העצום שגרמו עלילות הדם במהלך ההיסטוריה היהודית. הדרך הקלה ביותר בשבילה להבהיר את הנושא תהיה לממש את שיקול הדעת שיש לה ולהסיר את הדף".

הליגה נגד השמצה ידועה במלחמתה נגד דפי פייסבוק וטוויטר (Twitter) שהיא מאמינה כי הם מנציחים אנטישמיות ודברי שטנה. ב-2011 היא הצליחה לגרום לפייסבוק להסיר דף הקורא לאינתיפאדה פלסטינית וב-2012 נלחמה בטוויטר, שאפשרה פרסום של פוסטים אנטי יהודיים בגרסה הצרפתית של האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים