תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | מודרניזציה של מערכות ו/או שירותים – הגישה של HP להקמה ולהעברה של Data Center

מעבר או הקמה של Data Center חדש אינו מעבר טכני בלבד, אלא הזדמנות להתחדשות של מערך השירותים והאפליקציות והתאמתם לצרכים עסקיים נוכחיים מחד ולטכנולוגיה עדכנית מאידך. התאמה זו הינה מסע שבסופו של דבר תשפיע על ביצועי הארגון ועל היכולת שלו לשרוד בתנאי השוק המשתנים.

06/02/2014 14:20

דר' פאול אברהמי, CTO חטיבת השירותים הארגוניים של חברת HP

ארגונים רבים מחפשים את הדרך הנכונה להורדת עלויות Data Centers (מרכזי המחשוב), והתאמתם לדרישות השוק והרגולציה המשתנות בתדירות גבוהה. עד לאחרונה, מרכזי המחשוב נתפסו כנכס אסטרטגי של הארגון. כיום הגישה השתנתה לראיה של מרכזי המחשוב כמחויבות. על מנת לצמצם את החשיפה לסיכונים, יש צורך לשנות את הגישה ולהעביר את המרכזים לתפעול מלא או חלקי של חברה חיצונית המתמחה בניהול מרכזי מחשוב.

אולם, הראיה המוצרית של מרכזים אלה יכולה להיות נכונה רק אחרי התאמת השירותים והאפליקציות למתכונת הפעולה החדשה. ניסיון לאלץ את המערכות הישנות למודל תפעולי חדש לא יואיל ואף יזיק לארגון בטווח הבינוני-ארוך. עקב היידע הייחודי הנדרש לתהליך שכזה, חשוב לקחת שותף עסקי אשר ביצע תהליכים כאילו בהצלחה, כדי להבטיח ביצוע נכון.

בתפיסת HP, הקמה או העברה של מרכזי מחשוב עומד שינוי של מצב צבירה מאחד למשנהו, וככזה האי סדר רק גדל אם אינו מנוהל כשורה. מסיבה זו, HP פיתחה מודל שבע שכבות לניהול שירותים של ה- Data Center:
1.    ניהול תשתיות תומכות ((Facility Management – מיזוג, חשמל, ומיקום השרתים – ניהול ירוק המתאפיין בחסכון באנרגיה ובהפחתת עלויות, המותאם לסטנדרטים של המשרד לאיכות הסביבה
2.    ניהול שרתים (וירטואליזציה), מערכות הפעלה, אחסון ושירותי ענן
3.    ניהול תקשורת, אבטחת מידע ותפעול
4.    ניהול Middleware המשותף לכל האפליקציות – SOA, Messaging
5.    ניהול בסיסי נתונים כדוגמת Oracle ו-SAP
6.    ניהול של סביבת המשתמש כדוגמת Workplace360, Mobility, Big Data
7.    ניהול אפליקציות כגון CRM, ERP, Billing וכן אפליקציות ארגוניות ייעודיות

לכל שכבה תפקיד פונקציונאלי והיא משתמשת בשירותים של השכבה הנמוכה ממנה ומספקת שירותים לשכבה הגבוהה ממנה. מעבר לתפיסה זו של שירותים, מאפשר יישום של מודל SLA המתאים לתפיסה העסקית של הארגון, ומאפשר גמישות מרבית ביצירת התהליכים העסקיים הנוכחיים ועתידיים של הארגון.

ד"ר פאול אברהמי, CTO חטיבת השירותים הארגוניים של חברת HP בעבר, התפיסה הארגונית של מעבר או הקמה של מרכזי המחשוב היתה כפרויקט מנוהל IT ללא צורך של התערבות הדרג העסקי. התוצאה הייתה פרויקט יקר אשר לא השיג, או לחילופין אף החמיר, את המצב הקיים. הראייה הנכונה בפרויקטים אלו הינה כמעבר לדירה חדשה כאשר חלק מהרהיטים נזרקים, חלקם מותאמים מחדש למבנה החדרים החדש והרהיטים החדשים שנקנים כבר מותאמים לדרישות החדשות.

HP מבינה זאת, ומציעה שרותים מתקדמים של בניית מרכזי המחשוב ו"העברת דירה מלאה" הכוללת מודרניזציה של אפליקציות. התהליך כולל יעוץ לפני ההעברה, המעבר עצמו וסידור הדירה בצורה האופטימלית, קניית רהיטים חדשים וכן ניהול שוטף של הדירה. תחום זה ב-HP, הנקרא מודרניזציה של אפליקציות (AMOD), מכיל מתודולוגיה מובנית לביצוע העברה של מערכות למודל שבע השכבות בצורה אופטימלית. התכנון בפרויקט כזה הוא קריטי ומהווה עוגן לכל הפעילות האחרות, התוצר של שלב התכנון הוא מפת הדרכים למודרניזציה. ביצירת תוכנית העברה אפקטיבית המתאימה לצרכי הארגון, היתרון לגודל כן חשוב – HP העבירה חברות מכל הגדלים ומכל סוגי התעשיות למתכונת חדשה.

הכרחי שהפרויקט של מודרניזציה של המערכות לא יתבצע רק טכנולוגית אלא גם כלפי התהליכים העסקיים של הארגון. לצורך זה החטיבות העסקיות חייבות להיות מחויבות לתהליך ההעברה/הקמה של מרכז המחשוב ואף להוביל את ועדת ההיגוי וזאת על מנת להוריד התנגדויות ולפתח יחסים של שותפות עסקית בין ה-IT לחטיבות העיסקיות.

אירועים קרובים