ד"ר פאול אברהמי, HP ישראל: "המנמ"רים לא יכולים ולא רוצים להישאר עם המערכות הקיימות"

"מדובר לא רק בתהליך טכני של שפיכת מה שיש לדטה סנטר החדש. הצרכים העסקיים לא קטנו - אלא הפכו לתובעניים יותר", אמר אברהמי, CTO בחטיבת ES בחברה

"החטיבה בה אני עובד מטפלת במגוון תחומי IT בקרב הלקוחות הארגוניים – מהיישומים ועד התשתיות. אנו מבחינים אצל הלקוחות בתהליכים של מעבר והגדרה מחדש של הפעילות שלהם, על ידי תכנון ואספקת תהליכים טכנולוגיים חדשניים,המבוססים על הדטה סנטר החדש", כך אמר ד"ר פאול אברהמי, CTO בחטיבת ES, ב-HP ישראל.

ד"ר אברהמי דיבר בכנס Data Center & Infrastructure. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים בשבוע שעבר במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי ד"ר אברהמי, "חטיבת ES מציעה ללקוחות הארגוניים לאו דווקא מערכות ומוצרים של HP – אלא מה שהלקוח צריך. אנו עוסקים בבניית מודלים עסקיים מבוססי IT. הטכנולוגיה מתווה ומשנה את דרך הפעולה של ארגונים ומוסדות ציבור".

ד"ר אברהמי אף חשף מספר נתונים מעניינים לגבי פעילותה של חטיבת ES העולמית. הוא הסביר שהחטיבה מתבססת על רכישת HP את EDS בעשור הקודם, והיקף הפעילות השנתי שלה עומד על 25 מיליארד דולרים. זאת לצד שאר פעילויות HP – חטיבת המדפסות והמיחשוב האישי, עם פעילות של 62 מיליארד דולרים, קבוצת האנטרפרייז והשרתים, עם מחזור מכירות שנתי של 32 מיליארד דולרים וחטיבת התוכנה, שהיקף פעילותה עומד על ארבעה מיליארד דולרים בשנה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

תכנון ואספקת התהליכים הטכנולוגיים החדשניים, הוסיף ד"ר אברהמי, "כולל תכנון, טיפול והתייחסות לכמה מגמות על חדשות בעולם ה-IT, ביניהן Big Data, אבטחת מידע, שירותי מיחשוב ענן, והעולם הנייד".

"המנמ"רים מבינים כיום כי הם לא רוצים ולא יכולים להישאר עם המערכות הקיימות", אמר ד"ר אברהמי, "מדובר לא רק בתהליך טכני של שפיכת מה שיש לדטה סנטר החדש. הצרכים העסקיים לא קטנו – אלא הפכו לתובעניים יותר. לכך נדרש מענה כולל, עם תכנון מוקדם, אשר עונה במשולב לצרכים הטכנולוגיים, לצד אלה העסקיים – בטרם ובמהלך תהליך בניית הדטה סנטר החדש".

"לחברה יש מתודולוגיה מובנית למעבר לדטה סנטר החדש, תוך התייחסות לכלל שכבות ה-IT", המשיך אברהמי ותיאר את אותן שכבות: ניהול יישומים ארגוניים; ניהול סביבת המשתמש; ניהול בסיסי הנתונים; ניהול תוכנה מתווכת אמצעית משותפת ליישומים; תקשורת, אבטחת מידע ותפעול; ניהול שרתים, מערכות הפעלה ואחסון בענן; ניהול תשתיות תומכות.

"יש לנו מה לתת בכל שכבה ושכבה", אמר ד"ר אברהמי, "הקמנו דטה סנטרים בכל היבשות על פני הגלובוס, לעיתים תוך שימוש בקירור אוויר טבעי. הבאנו לצמצום צריכת האנרגיה במרכזי המיחשוב בשיעורים נכבדים, של עד 40%. הבאנו לצמצום חתימת הפחמן בשיעורים של עד 100%. לחברה יש כבר יותר מאלף לקוחות בענן, 200 לקוחות ארגוניים של ענן מנוהל בסוג של אירוח, ו-6,000 לקוחות בענן ציבורי".

"חשוב לחשוב על כל שכבות ה-IT בעת תכנון והקמה של דטה סנטר חדש", סיכם ד"ר אברהמי, "כיוון שזה מגדיר באופן ברור את רמת השירות (SLA) ואת החזר ההשקעה (ROI). חשוב במסע שכזה לקחת שותף שכבר עשה זאת עם לקוחות ארגוניים רבים אחרים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב בלרד

    מה זה "..בתהליך טכני של שפיכת מה שיש לדטה סנטר החדש..." מה זה שפיכת? חבר'ה העברית והניסוח שלכם טעונים שיפור ניכר, עליכם להעסיק עורך לשוני

אירועים קרובים