אבנר שטראוס, שטראוס אסטרטגיה: "על המנמ"ר לייצר עבור הארגון ערך עסקי, תפעולי וטכנולוגי"

"התייעלות של הארגון באמצעות מיכון תהליכים ותהליכי עבודה נכונים, יכולה להוריד הוצאות הרבה מעבר למה שניתן להתייעל בתוך יחידת ה-IT", אמר שטראוס, מנכ"ל החברה

"בימים אלה, בהם כולם מרכינים ראש ומדברים על הצורך בהתייעלות, על המנמ"ר להבין את צורכי השוק בו פועלת החברה, להבין את צורכי המנכ"ל וההנהלה ולייצר מענה משמעותי לצורך בהתייעלות של כלל הגופים בחברה – אבל לצד זה המנמ"ר נדרש לייצר עבור הארגון ערך עסקי, תפעולי וטכנולוגי", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס היה דובר המפתח בכנס KickOff 2014, שמציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. בכנס השתתפו מאות מנמ"רים, מנכ"לים ונציגי ספקיות ה-IT, ובמסגרתו הוענקו אותות למנמ"רים, מנהלי אבטחת מידע וסמנכ"לי טכנולוגיות מצטיינים.

"הצורך בהתייעלות מכה בכל המגזרים, מי יותר ומי פחות. בכל המגזרים פונים אל המנמ"ר על מנת להתייעל, או במילים פשוטות יותר – לקצץ בתקציבים ובכוח אדם", אמר שטראוס.

לדברי שטראוס, "מנמ"רים רבים פונים אלינו כדי להסתייע ולהבין איפה ניתן לקצץ מבלי לפגוע ברמת השירות, ואיך בכלל אפשר כל שנה לעשות יותר פרויקטים בפחות תקציב". התשובה, אמר, "מבוססת על התובנה כי היכן שיש עודפים צריך לטפל בהם, אך יותר מכל צריך לבחון את תהליכי העבודה ולראות כי הם אכן יעילים ואפקטיביים".

שטראוס הציג מתודולוגיה להתייעלות, אשר עוברת דרך ארבעה רבדים עיקריים: מבנה ארגוני של גוף ה-IT; תהליכי העבודה בגוף ה-IT; תשתיות; ומערכות. מעל כולם, ציין שטראוס, "נדרשת מערכת מדדי הצלחה, KPI’s, לטובת הבחינה של פעילות ה-IT, בדיוק כפי שכל גוף אחר בחברה נמדד". המדידה, הסביר, "נדרשת הן ברמת זמינות השירותים והן ברמת איכות היישום של התהליכים עסקיים. לדוגמה: כמה זמן לוקח לייצר פוליסת ביטוח בכל אחת מהתחנות".

שטראוס הציג כמה עבודות שבוצעו ביחידות IT בישראל, וציין כי "הדוגמאות הללו מראות כי ה-IT יכול לייצר ולאפשר תחומי עסקים חדשים. כך לדוגמה, חברת ויזה כ.א.ל., אשר הקימה מערכת מבוססת טלפונים חכמים, לטובת סליקה של עסקים זעירים, אשר עד כה לא כיבדו כרטיסי אשראי". דוגמה אחרת, לדבריו, "היא בנק לאומי, אותה כולם מכירים מהפרסומות, אשר מאפשרת להרחיב את הפעילות העסקית ואשר מורידה עלויות תפעולית לבנק, כאשר ניתן לבצע סליקת צ'קים בטלפון הנייד – ללא כל מעורבות יד אדם בבנק". בהראל ביטוח ונייר חדרה, ציין שטראוס, "נערכו פרויקטים שהביאו לשיפור תהליכים עתירי כוח אדם. בקופת חולים לאומית, ה-IT מספק כלים לכל היחידות בארגון באמצעות כלי מדידה, (KPI’s) שמציגים בצורה שקופה את הביצועים ומעודדים שיפור".

"התייעלות של הארגון באמצעות מיכון תהליכים ותהליכי עבודה נכונים, יכולה להוריד הוצאות הרבה מעבר למה שניתן להתייעל בתוך יחידת ה-IT", סיכם שטראוס, "למנמ"ר יש את כל הכלים על מנת להוביל שינויים מסוג זה. כאשר אנחנו בונים תכנית אסטרטגית למיחשוב, אנו שמים דגש רב על יצירת התשתית הארגונית, היישומית והתפעולית. זאת, על מנת לייצר יכולות טובות יותר לטיפול באתגרים מסוג זה, בהווה ובוודאי בעתיד – מתוך ראיית השוק העתידי, הן ברמה העסקית והן ברמה הטכנולוגית. ל-IT בישראל יש הרבה במה להתגאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים