מלם שכר תטמיע מערכת המטפלת בפורשי צה"ל בפרויקט בהיקף של מיליון שקלים

מדובר בכלי שיתמוך בניהול תהליכי הפרישה, בקביעת עיתוי הפרישה המיטבי ובבחירת מסלולי המס הנכונים לפורש

מלם שכר מקבוצת מלם תים החלו בהטמעת מערכת פרישה פרי פיתוחה עבור צה"ל. הפרויקט החל בספטמבר האחרון וצפוי להסתיים ביוני השנה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעלות של מיליון שקלים להטמעה ולתחזוקה למשך עשור.

במסגרת הפרויקט תוטמע במרכז מופת שבאגף משאבי אנוש בצבא מערכת IT לביצוע חישובי פרישה בעבור פורשי צה"ל. בהתאם לדרישות הצבא, תשמש המערכת גם ככלי תומך בניהול תהליכי הפרישה, בקביעת עיתוי הפרישה המיטבי ובבחירת מסלולי המס הנכונים לפורש.

באמצעות המערכת יוכלו לחשב עובדי אגף משאבי אנוש בצה"ל, באמצעות כלים ממוכנים ובמדויק, את הזכאויות של הפורשים, להציג להם אומדן כספי מלא, ברוטו וגם נטו, כולל חישוב מענקי פרישה ופיצויי פיטורין, בחלוקה לפי מסלולי הפרישה האפשריים, ולהפיק בעבורם את הטפסים שהם צריכים, כגון טופס 161, מכתב שחרור כספים לקופות הגמל, מכתב הצהרה על הכנסות נוספות וטפסים נוספים. ממלם נמסר כי "המערכת נותנת מעטפת פתרון מלא לפורש בהיבטי חישוב מענקי הפרישה, הקצבאות והמיסוי".

בשלב זה המערכת של מלם שכר לא תקושר למערכת משאבי אנוש הענקית של הצבא, המתבססת על מודול ה-HR של סאפ (SAP) ונחשבת לגדולה בתחומה בעולם. בעתיד, כך נמסר, יידרשו אנשי מלם שכר ליצור ממשק שיחבר בין שתי המערכות.

מערכת פורשי הצבא המוטמעת בימים אלה תעבוד לצד כמה מערכות פנימיות שפותחו לפני שנים בצבא, שימשיכו לטפל בפורשי העבר. המערכת של מלם שכר תטפל מדי שנה באלפי פורשים חדשים מהצבא.

למרות שלמלם שכר יש גרסה של המערכת בענן, המערכת שתוטמע בצבא תהיה מסורתית, ותוטמע במערכות ה-IT של ממר"ם. בהיבט הטכנולוגי, המערכת מבוססת אורקל (Oracle) על גבי פלטפורמת מערכת השכר של החברה.

עוד תאפשר המערכת לצה"ל לתת לאנשי הקבע אומדן על תשלומי פרישה הצפויים להשתלם להם במועד פרישה עתידי, כגון מענקי פרישה לסוגיהם וגובה הקצבה החודשית, לרבות בניכוי מס בהתאם למסלול המיטבי, כדי לאפשר הן לפורשים והן לאכ"א לקבוע במדויק את מועד הפרישה הרצוי מההיבט הכלכלי.

המערכת מתייחסת בחישוביה לכל הוראות החוק הרלוונטיות, כגון חוק פיצויי פיטורין, חוק שירות המדינה (גמלאות), וכן לכל ההיבטים המיוחדים לכוחות הביטחון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים