האינטרנט על המפה: אתר חדש מציע "לטייל" בעולם הדיגיטלי

מעצב סלובקי בנה מפה שמזכירת את מפת העולם, אבל במקום יבשות ומדינות כוללת חברות אינטרנט ● כך אפשר לעשות סקי בהרי אורקל, לשוט בים הדיגיטלי או לשחות באוקיאנוס הספאם

סקי מתקשר עם האלפים, חופים – עם הריביירה הצרפתית או קופקבאנה, שיט – עם הנהרות הגדולים בעולם וכשחושבים על מצרים עולה בראש, למשל, מיצר גיברלטר. נכון? אז זהו שלא רק.

אתר חדש מציע מפה מהממת ומפורטת של האינטרנט, שניתן להפליג באמצעותה בדימיונות על חופשת סקי בהרי אורקל (Oracle), נסיעה לאורך חופי יו-טיוב (YouTube), שייט באוקיאנוס הספאם או במצרי גוגל (Google), שחייה בים הדיגיטלי ועוד צורות ומקומות. היא מזכירה את המפה הפיזית של העולם, אבל רק חלקית.

הגה את המפה מרטין וארג'יק, מעצב סלובקי. הוא בנה אותה במשך שלושה שבועות, בזמנו הפנוי, תוך התבססות על נתוני תנועה באינטרנט או גודל אתרים ברשת. המעצב שאב את הנתונים מאתרים כמו אלקסה (Alexa).

וארג'יק הסביר את בניית המפה כך: "היבשת המזרחית, 'העולם הישן', מציגה את חברות התוכנה, חברות המשחקים ואתרים שהם יותר מוכווני החיים האמיתיים. החלק המערבי של המפה, 'העולם החדש', מורכב מרשתות חברתיות, אתרי חיפוש, אתרי וידיאו, בלוגים, פורומים ואתרי אמנות. אתרים למבוגרים, כמו גם אתרים להורדת תוכנות לא חוקיות, ממוקמים ביבשת הדרומית".

מדבריו עולה שהמזרח, לפחות לפי המפה, הוא לא רק טראקים ואתרים אקזוטיים, אלא גם "מגרש משחקים" לא רע בכלל, ואם אתם רוצים "לראות" אמנות לא רק במוזיאונים פיזיים, לכו למערב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים