מחר: יום "מלחמת הנגד" ב-NSA

קואליציה של חברות וארגונים, בהם טמבלר ומוזילה, קוראים לגולשים לפרסם מחר (ג') ממים, באנרים ושיתופים ברשתות החברתיות, במחאה על מדיניות המעקב שחשף אדוארד סנואודן ● לדבריהם, "ביחד, נבהיר שההתנהגות הזו לא תואמת ממשל דמוקרטי"

שורה של חברות טכנולוגיה וארגונים קוראים לגולשים לבצע מחר (ג') "מלחמת נגד" ב-NSA, במחאה על המעקבים שמבצעת הסוכנות, אותם חשף בחודשים האחרונים אדוארד סנואודן. המארגנים מציעים לגולשים להילחם בדרכים שונות, בהן העלאת באנרים עם סממני מחאה, שיתוף ברשתות חברתיות, פרסום ממים ושינוי תמונות פרופיל.

מתקפה לזכרו. ארון שוורץ. צילום: פרד בננסון, ויקיפדיההתאריך נקבע משום שהוא סמוך ליום השנה למותו של ארון שוורץ, ממייסדי הרשת החברתית רדיט (Reddit) וממפתחי ה-RSS, שהתאבד בתלייה בדירתו בניו-יורק. על פי החשד, הוא עשה זאת על רקע תביעות הענק שהגישו נגדו רשויות החוק בארצות הברית.

שוורץ נחשד ב-2011 שפרץ למאגר של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ול-JSTOR, אתר מאגרי מידע המיועד למנויים בלבד, והוריד יותר מארבעה מיליון מאמרים, במטרה להפיצם ברבים.

בין הארגונים והחברות בקואליציה הזו נמצאים קרן החזית האלקטרונית (Electronic Frontier Foundation), גרינפיס (Greenpeace), איגוד חירויות האזרח האמריקני, ThoughtWorks, טאמבלר (Tumblr), קולט (Colt) ומוזילה (Mozilla).

"אנחנו רוצים להדוף את הכוחות המבקשים להתבונן, לאסוף ולנתח כל פעולה דיגיטלית שלנו", כתבו הארגונים בקול קורא לקראת המחאה. "ביחד, נבהיר שההתנהגות הזו לא תואמת ממשל דמוקרטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים