סנואודן השתמש בתוכנה זולה כדי לחדור למחשבי ה-NSA

חוקריו של העובד לשעבר בסוכנות מצאו כי הוא הדליף את המסמכים באמצעות "זחלן רשת", שיכול להעתיק את כל מה שנקרה בדרכו ● על פי החוקרים, "אנחנו לא מאמינים שהוא ישב ליד המחשב; זה היה תהליך אוטומטי"

מזהיר. אדוארד סנואודן

ממצא נוסף מאשש את הטענה לפיה אדוארד סנואודן לקח את המידע ממחשבי ה-NSA באמצעים פשוטים: לאחר שתחקיר של ה-NBC העלה כי הוא שמר את הקבצים על דיסק-און-קי, מצאו עתה חוקריו של העובד לשעבר בסוכנות כי כדי לחדור למחשבים שלה הוא השתמש בתוכנה זולה. גילוי זה מעלה שאלות מטרידות באשר לאבטחת המידע של סוכנות המודיעין והביטחון האמריקנית.

החוקרים אמרו לניו-יורק טיימס (New York Times) כי סנואודן השתמש לצורך החדירה ולקיחת המסמכים המוצפנים ב-"זחלן רשת", תוכנה שמיועדת לגבות ולאנדקס אתרים, שיכולה להעתיק את כל מה שנקרה בדרכה. הוא חיפש נושאים ספציפיים והגדיר לתוכנה עד כמה עמוק לחפש ברשת הפנימית של ה-NSA.

לדברי החוקרים, השיטה בה השתמש סנואודן אינה מתוחכמת ואנשי הסוכנות היו צריכים לעלות עליה בקלות. בדיווח נמסר אמנם כי התעורר אצלם חשד קל, אולם סנואודן שכנע אותם שמדובר במעשה לגיטימי – והמשיך להוריד את המידע.

גורם בכיר אמר כי "אנחנו לא מאמינים שהוא ישב ליד המחשב והוריד כל כך הרבה חומר. זה היה תהליך אוטומטי". מדובר, כפי שטוענים המומחים, ב-1.7 מיליון מסמכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים