LG G Pad: לא מבייש את השם

דקיקות מפתיעה, עיצוב ומראה יפים לעין, תצורה מעניינת ומסך בגודל יוצא דופן - צבי קצבורג התרשם ממחשב הלוח החדש של החברה הדרום קוריאנית

מבחינות מסוימות ניתן לומר ש-LG הייתה אחת החברות המנצחות של המחצית השנייה של 2013 ואולי של כל השנה כולה. החברה, שלא זכתה בשנים עברו להצלחה גדולה בתחום הטלפונים החכמים, הפכה את הקערה על פיה והצליחה בבת אחת לעלות לכותרות עם כמה מכשירים מצוינים שזכו מעבר לביקורות טובות גם למכירות נאות, ובעיקר מדובר ב-G 2 שנחשב לטלפון הדגל הנוכחי שלה.

וכך, באופן שאולי לא כל כך מפתיע, ניצלה החברה את ההצלחה שלה עם סדרת ה-G כדי להגיע לשוק עם הטאבלט המשמעותי הראשון שלה, אם לא הראשון בכלל. עצם העובדה שהחברה הצמידה גם לטאבלט את האות G, לכאורה כדי להראות שהוא משויך בגדול למשפחת הטלפונים היוקרתית והמצליחה שלה, עוררה בפני עצמה סקרנות לא מעטה כי מדובר בהצהרה שצריך לעמוד אחריה. העובדה האחרת, ששנת 2013 הייתה שנה די משעממת מבחינת הטאבלטים, הוסיפה עוד היבט של עניין לסקירה מכיוון שכבר מרישום התצורה על הקופסה ניתן היה להבין, לפחות לכאורה, שמדובר בטאבלט חזק למדי.

הקנקן
מבחינת עיצוב אי אפשר לבוא בתלונות לטאבלט הזה, והוא אחד מהיפים שתמצאו כעת בשוק. הוא מגיע עם מסך 8.3 אינץ', גודל לא סטנדרטי לחלוטין, על הגבול המתנדנד של אחיזה נוחה ביד אחת, אבל רק אם היא גדולה. עם זאת, לא מדובר כאן במשהו מאוד מיוחד שלא ראינו במכשירים אחרים. אנו בדקנו את הגרסה הלבנה של המכשיר, ויש גם גרסה אפורה/שחורה, אלה מה שרואים בגדול הוא תערובת צבעים ועיצוב שמזכיר במידה כלשהי דווקא את ה-Galaxy Tab 3 של סמסונג (Samsung).

עם זאת, גב האלומיניום של המכשיר מסתיים באלכסונים קטנים בצדדים שעוזרים לאחיזה. הוא גם מקנה, יחד עם הפלסטיק הלבן שמקיף את המסך 'ואוחז' במכשיר מלמעלה ומלמטה, את המראה היוקרתי והאלגנטי שביקשה LG להקנות לו. בצד ימין למעלה מוצאים את כפתור ההפעלה/כיבוי ואת כפתור השליטה בעוצמת שהינם מעט דקים מדי מכדי שניתן יהיה לומר שהם באמת נוחים לשימוש. הצד השמאלי נקי ואילו למעלה יש את חיבור האוזניות וה-microUSB לצורך טעינה.

מאחור רואים למעלה משמאל את העדשה של המצלמה האחורית ואת שני הרמקולים שהמיקום שלהם בגוף נראה ברגע הראשון מוזר: הם ממוקמים אחד מעל השני בצד הימני של המכשיר. אבל מדובר בעצם בביצוע שמגיע אחרי מחשבה נכונה מאוד: כמשחקים או צופים בתכני מדיה מחזיקים בדרך כלל את המכשיר לרוחב, ואז איכות הקול הרבה יותר חשובה מאשר בשימושים אחרים המבוצעים כשהמכשיר מוחזק לאורכו.

מה שיש בתוכו
המראה היפה לעין מסתיר בתוכו, כפי שכבר הוזכר לעיל, תצורה מעניינת וחזקה במיוחד בשוק הטאבלטים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ועל מערכות על שבב בטכנולוגיה של ARM. במקרה הזה מדובר ב-Snapdragon 600 של קוואלקום (Qualcomm), שמבוססת על ארבע ליבות Krait 300 במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ ועל שבב גרפי Adreno 320. היא מגיעה יחד עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, וזיכרון eMMC בנפח של 16 ג'יגה-בייט אותו ניתן להרחיב בעוד 64 ג'יגה-בייט, לצורך אחסון, באמצעות כרטיס microSD.

מבחינת קישוריות תומך המכשיר ב-WiFi בתקני 802.11 a/b/g/n, בבלוטות' 4.0 LE, ב-Miracast להצגת תכנים במכשירי תצוגה תואמים וגם ב-SmartShare להצגת תכנים במכשירים שתומכים ב-DLNA. יש גם GPS יחסית מדויק. המצלמה האחורית היא מצלמת 5 מגה-פיקסלים עם מיקוד אוטומטי שיכולה לצלם תמונות בגודל של עד 2,592×1,944 פיקסלים, ו-וידיאו באיכות HD מלאה בקצב של 30 פריימים לשנייה. המצלמה הקדמית היא מצלמת 1.3 מגה-פיקסלים עם צילום וידיאו באיכות של עד 720p.

המידות של הטאבלט הן 216.8×126.5×8.3 מ"מ, והוא שוקל 338 גרם, כשמשקל זה כולל גם סוללת ליתיום-פולימור, ממידות אלו אפשר בהחלט לראות שהוא דקיק למדי. דקיקות זו עוזרת לחוויית השימוש, בעיקר כשמנסים להשתמש בו ביד אחת.

ואיך הכל עובד?
תצורה זו באה היטב ליד ביטוי במבחני הביצועים. במבחן ה-Extreme של 3DMark זה היה הטאבלט הראשון שהצליח לסיים בהצלחה הוא השיג 6,501 וזהו ציון שגבוה מכל מה שהוציאו כל הטאבלטים מאז שהתחלנו להשתמש בו כדי לבדוק את היכולות הגרפיות שלהם. שלא במפתיע, גם במבחן ה-OpenGL של Epic Citadel גרף ה-G Pad את המקום הראשון בקלות עם קצב של 58.5 פריימים לשנייה, כשהוא עושה זאת ברזולוציית HD מלאה (וקצת יותר למעשה).

גם במבחנים הכלליים רשם ה-G-Pad שיאים חדשים. כך במבחן Antutu הוא הגיע ללא פחות מ-25,841 נקודות, כ-25% יותר טוב מהתוצאה שהשיג ה-Xperia Z Tablet מחזיק שיא הקודם, שראה גם במבחני Vellamo כיצד הטאבלט מבית LG לוקח ממנו את השלטון עם תוצאות של 2,496 נקודות במבחן ה-HTML 5 ו-766 נקודות במבחן ה-Metal.

התוצאות באות היטב לידי ביטוי גם בשימושיות. הטאבלט עובד חלק בכל היבט ובכל נקודת בדיקה, כולל מעבר בין אפליקציות כשרבות מהן פועלות ברקע, וכולל גם הרצה של משחקים כבדים, וכולל גלישה באינטרנט אפילו בעוצמת חיבור בינונית. מסך ה-IPS של המכשיר בהיר מאוד, עד כדי עבודה באור שמש, וגם מציע צבעים מרעננים. את התמונה היפה הזו קצת הורסת המצלמה האחורית שלא ממש סיפקה את הסחורה, כשגם בצילומים באור יום ניתן היה להרגיש בגרעיניות מסוימת.

LG צירפה לטאבלט את היישומים שמוכרים כבר מה-G 2, ורובם התגלו כשימושיים למדי. ביניהם כדאי להזכיר את ה-QPair שמאפשר חיבור בלוטות' לטלפון מבוסס אנדרואיד כדי לראות הודעות ושיחות ולהגיב בהתאם, להוציא ביצוע השיחה בפועל; את Slide Aside שמאפשר לעבור במהירות בין עד שלוש אפליקציות פתוחות על מסך מלא; וכמובן את Knock On שהיא תכונה שמאפשרת להדליק ולכבות את המכשיר בנקישה קלה.

השורה התחתונה
עם מחיר שוק של פחות מ-1,600 ש"ח ה-G Pad של LG הוא מהטאבלטים הטובים והמהנים ביותר לשימוש שיש כיום בשוק, לפחות בקנה המידה של המסך שלו, במיוחד אם אתם מגבילים את הרכישות שלכם לתחום האנדרואיד. מומלץ בחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים