StartAppNation: חנות האפליקציות של ישראל – רעיון טוב, ביצוע שעדיין זקוק לשיפור

מכון הייצוא הישראלי השיק חנות אפליקציות מקומית ● העיצוב נאה, אך היא סובלת מחבלי לידה ונדרש גיהוץ ותוספת בהיצע ● צבי קצבורג יצא לבדוק

מכון הייצוא השיק את חנות האפליקציות של ישראל, והמדור החליט לא לבזבז זמן ולבדוק אותה ישר, שכן תערוכת MWC, בה יקדם המכון את החנות החדשה, מתחילה אוטוטו בסוף החודש בברצלונה.

StartAppNation, שמה של החנות, משחק על הכינוי Start-Up Nation, לו זכתה המדינה בזכות המספר הגדול של חברות הזנק שיוצאות ממנה, כבר פתוחה בפועל והפעם החלטנו לבקר ולבדוק מה יש לה להציע, במקום להתרכז באפליקציה אחת.

ממשק החנות פשוט למדי. נכון ליום הכתיבה נמצאות בה קצת יותר מחמישים אפליקציות שמסודרות לפי כמה קטגוריות, כגון אבטחה, חינוך, פרודוקטיביות ועוד. בתפריט הראשי ניתן לבחור להציג רק את האפליקציות החדשות, כאלה שצורפו לאחרונה לחנות, רק שלא ממש ברור אם מדובר בתוספת שבועית, יומית או כל משך זמן אחר. עם זאת, אני מקווה שעצם הוספת האפשרות הזו בתפריט הראשי אומרת שלפחות עד לתערוכה מתכוון המכון להוסיף עוד הרבה אפליקציות חדשות. אפשרות נוספת בתפריט הראשי, שאני בטוח שחשובה להרבה מאוד מהחברות שמציגות באתר את מרכולתן, היא בקשת מימון.

האייקון של כל אפליקציה מציג מספר נתונים: שם האפליקציה, מה היא עושה בקצרה, וכן אייקון אחד או יותר שמציינים לאיזו סביבת עבודה או מערכת הפעלה היא מתאימה. לחיצה על אייקון של אפליקציה מעבירה לדף הפרטי שלה בה מוצגת שם החברה ותאריך הקמתה, וכן תיאור מורחב יותר של האפליקציה, בדרך כלל כארבע עד חמש שורות של טקסט. יש גם תמונות, ויש שורה חדשה של אייקונים.

לחיצה על WWW מעבירה לאתר הבית של החברה שעומדת מאחורי האפליקציה, לחיצה על כפתור הניגון מציגה את הסרטון שהכינה החברה בכדי להסביר את האפליקציה שלה, וכאן נתקלתי בתקלה ראשונה: ההפניה היא בעיקרון לסרטונים שמוצגים ביו-טיוב (YouTube) וההעברה אינה חלקה. ייתכן שלחלק מהחברות מהאפליקציות אין סרטונים? אם כך, לא צריך להציג את האפשרות הזו. לפחות בשני מקרים קיבתי שגיאת כתובת, וזה אומר שפשוט לא בדקו טוב את הקישור. אבל השאלה היא בכלל למה להפנות החוצה, למה לא להטמיע את הסרטון בדף עצמו, כמו בכל חנות אפליקציות אחרת? כך או כך, אסור ששגיאות כאלו יתרחשו בתערוכה עצמה. זה יכול להיות ממש לא נעים.

האפשרות האחרונה היא יצירת קשר ישיר עם מנכ"ל החברה שעומדת מאחורי האפליקציה. מופיע חלון צץ שמאפשר לכתוב את הנושא ואת סיבת הפנייה. הכתובת של המנכ"ל מוסתרת, אבל אני מאמין שרק במקרה של יצירת הקשר הראשונית.

המראה של החנות אלגנטי, מקצועי ונעים לעין, ואהבתי מאוד את סימון מערכות ההפעלה באייקונים הראשיים של האפליקציות. כמו כן אהבתי מאוד שלא שכחו במכון לייצוא שעולם האפליקציות הוא לא רק עולם של טלפונים וטאבלטים, ושבסופו של דבר האפליקציה הכי פופולארית היא עדיין הדפדפן.

אני מקווה שגם תיעשה הגהה לפני התערוכה כדי להבטיח שלא יהיו שגיאות בקישורים, ואני חושב שלטובת העניין יש בכל זאת לחשוב על הטמעת הסרטונים בדפי האפליקציות.

בנוסף, משום מה במכון הייצוא אומרים שהחנות מיועדת כרגע לאינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) גרסה 11 ולכרום (Chrome) בלבד. אני דווקא הצלחתי להפעיל אותה גם בפיירפוקס (Firefox), אם כי קצת באיטיות. עוד נקודה שצריכים לתקן. כמו כן, ניסיתי את החנות מכרום המותקן על אנדרואיד, והגלישה דרך הסלולרי לחנות נוחה מאוד.

כדי לבקר ב-StartAppNation, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים