האיחוד האירופי קורא לדילול ההשפעה של ארצות הברית על האינטרנט הגלובלי

זרוע התפעול של הגוף דורשת תפקיד מרכזי יותר בהגדרה של איך תיראה ותהיה הרשת בעתיד

האיחוד האירופי קרא אתמול לדילול ההשפעה של ארצות הברית על ארגון האינטרנט – איתות למתח שנוצר בעקבות הריגול שנחשף על ידי קבלן סוכנות הריגול האמריקנית אדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן של סוכנות הביון האמריקנית NSA.

זרוע התפעול של האיחוד האירופי דורשת שקיפות ופחות השפעה של ארצות הברית על המוסדות המפקחים על פעילות האינטרנט, כמו למשל הקצאה של דף אינטרנט, שיאפשר למחשבים לאתר את מיקומם ברשת.

כיום, ארגון ICANN, שפועל עם ממשלת ארצות הברית מתכנן הוספת כתובות אינטרנט חדשות, שיאפשרו זיהוי דומיינים ביתר קלות, כמו למשל london או Sex.

"אירופה צריכה לתרום ליצירת אמינות בפיקוח על האינטרנט העולמי", ציינה נילי קרוס, הנציבה למדיניות תקשורת באיחוד האירופי. "היא חייבת לשחק תפקיד מרכזי בהגדרה של איך תיראה ותהיה הרשת של העתיד". קרוס תומכת בגישה של "ריבוי בעלי עניין" שיפקחו על האינטרנט, שגם ארצות הברית תומכת בה, כמו גם התעשייה. הגישה גורסת שארגונים לא ממשלתיים, מדינות, מוסדות אקדמיים וגם הסקטור הפרטי ישתפו פעולה בפיקוח על תפקוד הרשת.

"ממשלת ארצות הברית מקדמת בברכה את המחויבות החזקה והנמשכת של הנציבות האירופית למודל ריבוי בעלי עניין לפיקוח על האינטרנט", הצהיר לורנס סטריקלינג, עוזר שר המסחר האמריקני לתקשורת ומידע. "נעבוד יחד עם הוועדה האירופית ובעלי עניין אחרים כדי שהפיקוח במודל ריבוי בעלי עניין יהיה כולל יותר, בייחוד כדי לתמוך במדינות מתפתחות".

הגילויים על תוכניות הריגול של ארצות הברית הגיעו בזמן רגיש מאוד, כאשר האיחוד האירופי וארצות הברית מנהלים משא ומתן על אמנת סחר חופשי ביניהן. המחוקקים בפרלמנט האירופי איימו אתמול להקפיא את המשא ומתן בגלל דאגות בנושא פרטיות מידע. באופן כללי, המוסדות המשפטיים של האיחוד נוטים לנקוט ביד קשה בכל מה שקשור להפרות פרטיות ולחופש המידע.

גם ארגון ICANN הגיב לקריאה של האיחוד האירופי. נייג'ל היקסון, סגן נשיא לאירופה ב-ICANN, אמר כי "לממשלות כבר יש תפקיד חשוב בארגון, שישופר ויתוגבר בעתיד. פעילות הבנאום כבר יצאה לדרכה עוד לפני סנואודן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים