משרד התקשורת הורה לבזק לעצור את מבצע השדרוג ל-100 מגה – מחשש לפגיעה בתחרות

"בזק מנסה לעשות שימוש בכוחה המונופוליסטי על מנת לדחוק באגרסיביות את שאר המתחרים ובכך לסכל את קיומה של תחרות בהווה ובעתיד", אמר השר גלעד ארדן ● מבזק נמסר בתגובה כי "מדובר במבצע קצר מועד שפתוח לכלל ספקיות האינטרנט ללא כל אפליה"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת הורה היום (ה') לבזק להפסיק בתוך שני ימי עבודה את המבצע בו פתחה השבוע לשדרוג מהירות הגלישה של לקוחותיה ל-100 מגה-ביט. המשרד נימק את המהלך "בשל החשש החמור מפני פגיעה בתחרות בשוק התקשורת הקווית כיום ובשוק הסיטונאי (הפס הרחב), שצפוי להיות מושק בחודשים הקרובים".

על פי הודעת משרד התקשורת, "בזק מאפשרת ללקוחות מחירים נמוכים יותר מאלה שהיא גובה מהספקים המתחרים עבור השירות. מנוי של חברה מתחרה שרוצה ליהנות מהמבצע מחויב ליצור קשר במישרין עם בזק. בכך נפגעת היכולת השיווקית של המתחרים".

שר התקשורת, גלעד ארדן, אמר כי "בזק מנסה לעשות שימוש בכוחה המונופוליסטי על מנת לדחוק באגרסיביות את שאר המתחרים ובכך לסכל את קיומה של תחרות בהווה ובעתיד. קיים חשש כבד כי מיד לאחר דחיקת המתחרים בטווח הקצר, בזק תעלה מחירים ללקוחות והשוק כולו ייצא נפסד מהמהלך. זאת, ערב הרפורמה להגברת התחרות בפס הרחב".

מבזק נמסר בתגובה: "מדובר במבצע קצר מועד שפתוח לכלל ספקיות האינטרנט ללא כל אפליה ומיועד ללקוחות קיימים בלבד. מטרת המבצע היא אך ורק לקדם את השימוש באתר החדש של בזק, ולכן ניתן להירשם אליו רק באמצעותו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רם

    אדון מוריס היקר בזק נאלצת לספק שירותים ברמה - רק משום התחרות שהשר מגן עליה. להזכירך, כשהייתה מונופול, היינו ממתינים שנים לקבלת שירותים מבזק.. וגם היום לצערי הרב מהתנסות אישית החברה עדיין לא מספקת כנדרש את השירותים אליה התחייבה, ברמה הנדרשת.

  2. מוריס אטינגר

    אדוני השר תעזוב את בזק ותאפשר לחברה להמשיך לספק שירותים ברמה מקצועית גבוהה ביעילות במהירות ובעלויות סבירות ביותר. תפסיק לפגוע בחברה ברמה כזו. עד שסוף סוף יש לנו חברה אחת שמסוגלת לספק שירותים ברמה שמערב מורגל אליהם, אל תפסיק זאת . בכך אתה מאפשר שירותים ברמות חובבניות ביותר. בכך נוכחתי אני וחברי לא מעט

אירועים קרובים