סיטי בנק חנכה את מעבדת החדשנות לטכנולוגיה פיננסית הראשונה בישראל – במעמד הנשיא

המרכז החדש, הממוקם בקריית עתידים, מצטרף לפורטפוליו של מרכזי הפיתוח של הבנק וישמש במה לפיתוח מוצרים ואפליקציות לשוק ההון ● פרס אמר באירוע חנוכת המקום: "זוהי התחלה של תחום חדש שיתרום לעתיד הטכנולוגי של ישראל"

16/02/2014 10:18

מעבדת החדשנות לטכנולוגיה פיננסית (Fin-Tech) הראשונה בישראל נחנכה ביום ה' בקריית עתידים שבתל אביב, במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ומנכ"ל סיטי בנק (Citi Bank), מייק קורבט. "זוהי התחלה מבטיחה בתחום חדש, שיתרום לעתיד הטכנולוגי של מדינת ישראל", אמר פרס עם גזירת הסרט לפתיחת המרכז.

המעבדה של סיטי בנק, שמנהל עסקים ביותר מ-150 מדינות ברחבי העולם, מצטרפת לפורטפוליו מרכזי הפיתוח של הבנק ותשמש במה לפיתוח מוצרים ואפליקציות לשוק ההון, כגון מסחר אלגוריתמי במט"ח ונגזרותיו, אפליקציות מובייל ומנועי חישוב סיכונים מבוזרים. המרכז הוקם כחלק מתוכנית "יתרון יחסי", עליה הכריזה הממשלה, כשלוש שנים לאחר פנייתו של פרס לקורבט במטרה שיקדם את בניית המרכז.

קורבט התייחס בדבריו להון האנושי הקיים בישראל והרחיב על הפוטנציאל הקיים כאן. "רעיון הקמת המרכז הפך למציאות ונותן לנו את הזכות ליצור פתרונות דיגיטליים עבור לקוחותינו. ישראל היא מדינה נפלאה עבור עסקים בזכות אנשים מוכשרים, כלכלה חזקה ורוח היזמות. אנו שמחים להוביל את הדרך ביצירת פתרונות טכנולוגיים לסקטור הפיננסי ברחבי העולם", אמר.

פרס הוסיף על כך ואמר: "בעולם הגלובלי, ערך המטבע החדש הוא הידע ולא הכסף. יום בו האדם לא מעצים את יכולותיו הוא יום מבוזבז – והטכנולוגיה היא האמצעי לעשות זאת ולחלוק את הידע. פרויקט ה-Fin-Tech מיוחד בכך שהוא משלב בין ידע לעולם הפיננסי. טכנולוגיות אלה יהפכו את הכסף לידע – ואת הידע לכסף".

במהלך הביקור סייר פרס במשרדי החברה, נפגש עם הנהלת המעבדה וצפה בשני מיזמי סטארט-אפ ישראלים הפועלים במעבדה ומפתחים טכנולוגיות פיננסיות. בנוסף, הוא סייר במעבדת ה-Big Data המצויה במקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים