הקבינט ההודי אישר: טאואר זכתה במכרז ענק להקמת מפעל שבבים בהודו – עם יבמ

עלות ההשקעה המוערכת במפעל עומדת על יותר מארבעה מיליארד דולר ● על פי ההחלטה, החברות המשתתפות בפרויקט יקבלו מכתבי כוונות עד סוף מרץ ועל ההסכמים להיות חתומים עד סוף אוגוסט

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז

הקבינט ההודי החליט בסוף השבוע כי טאואר סמיקונדוקטור (Tower Semicondactor) הישראלית תהיה שותפה בפרויקט ענק לבניית מפעל שבבים במדינה, ביחד עם יבמ (IBM) והחברה המקומית Jaiprakash. על פי ההערכות, עלות ההשקעה במפעל תהיה 4.1 מיליארד דולר, כאשר טאואר תספק לו ידע ותהיה שותפה מלאה בתהליך ההקמה.

המפעל המדובר הוא אחד משני מפעלים שהקמתם אושרה על ידי המחוקקים בניו-דלהי. הוא יקבל תמריצים והקלה במסים מהשלטונות ההודיים ויעסיק כ-20 אלף עובדים.

החברות המשתתפות בהקמת כל אחד מהמפעלים יקבלו מכתבי כוונות מההודים עד סוף מרץ ועל פי החלטת הקבינט, על ההסכמים להיות חתומים סופית עד סוף אוגוסט השנה. ועדה מטעם ממשלת הודו תהיה אחראית על ביצוע הפרויקט.

על פי הקבינט, "תהיה למפעלים הללו השפעה גדולה על פיתוח יכולות אלקטרוניות בכל רחבי הודו. הם ייצרו מקומות עבודה על ידי הזרמת טכנולוגיות והון, יעזרו לתת ערך למוצרי אלקטרוניקה שמיוצרים בהודו, יפחיתו את התלות של הודו בייבוא ויובילו את החדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים