צעדים משמעתיים נגד עובדי NSA שסייעו לאדוארד סנואודן

עובד אחד התפטר לאחר שהובהר לו שאם לא יעשה כן - יפוטר ● גישה לנתוני הארגון נשללה מקבלן פרטי ומאזרח עובד צבא

מפצחים את קספרסקי. NSA

עובד של ה-NSA התפטר לאחר שהודה כי הרשה לעובד הקבלן לשעבר של הסוכנות, אדוארד סנואודן, להשתמש בסיסמה שלו כדי לגשת למידע מסווג – כך על פי מכתב של הארגון שנשלח בשבוע שעבר לקונגרס של ארצות הברית. עובד זה היה אחד מתוך שלושה עובדים שנגדם ננקטו צעדים משמעתיים בעקבות הפרשה, על פי המכתב של ה-NSA.

מהמכתב עולה כי האזרח שעבד ב-NSA, ששמו לא צוין, הודה בפני חוקרי ה-FBI כי הרשה לסנואודן להשתמש במפתח ההצפנה שלו כדי להיכנס למערכות המחשב של NSA. כך הצליח סנואודן, להערכת הרשויות, להניח יד על מסמכים מסווגים כה רבים, אותם הדליף לאחר מכן לעיתונים ברחבי העולם.

"ללא ידיעתו של אותו אזרח, הצליח סנואודן להניח יד גם על הסיסמה שלו, שהקנתה לו גישה נרחבת עוד יותר למידע מסווג" על פי המכתב שעליו חתום איתן ל. באומן, המנהל המשפטי של NSA.

ככל הנראה, העובד ידע ככל הנראה כי לסנואודן אין הרשאה לגשת למערכת, אך לא העלה על דעתו כי בכוונת סנואודן להדליף את המידע. העובד התפטר בחודש שעבר לאחר שהסיווג הבטחוני שלו בוטל והובהר לו כי אם לא יתפטר הוא יפוטר. בעקבות החקירה שעדיין מתנהלת בפרשה נשללה גישה לנתוני הארגון גם מאזרח עובד צבא ארצות הברית ומקבלן פרטי.

סנואודן שוהה בימים אלה ברוסיה, שהעניקה לו מקלט מדיני זמני. אם יוסגר לארצות הברית הוא צפוי לעונש מאסר ממושך על גניבת רכוש ממשלתי, גישה בלתי מורשית למערכות, פגיעה בביטחון הלאומי ומסירה במודע של מידע מודיעיני. בחודש שעבר הכחיש סנואודן את הדיווחים במדיה על פיהם גנב סיסמאות מעמיתיו. "מעולם לא גנבתי סיסמה כלשהי או הוניתי את עמיתיי", טען.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים