ישראל והונג קונג ישתפו פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי

המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, יחתום על ההסכם מחר (ב'), כחלק מהמדיניות של המשרד להתרחב לשווקים במזרח אסיה ● חברות ישראליות שיפעלו בשיתוף פעולה עם חברות מהונג קונג יקבלו מימון מהממשלה, ולהפך

אבי חסון, המדען הראשי

ישראל והונג קונג יחתמו מחר (ב') על הסכם לשיתוף פעולה ביניהן בתחום המחקר והפיתוח התעשייתי. חברות ישראליות שיפעלו בשיתוף פעולה עם חברות מהונג קונג יקבלו מימון מהממשלה, ולהפך. החברות הישראליות יקבלו את המימון ממשרד המדען הראשי במשרד הכלכלה והתוכנית תנוהל במתימו"פ (ר"ת מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח), המהווה סוכנות הביצוע של המדען הראשי.

ההסכם הוא חלק מהמדיניות של משרד הכלכלה להקים שיתופי פעולה בין ישראל לשווקים במזרח אסיה. שר הכלכלה, נפתלי בנט, הגדיר את סין ואסיה בכלל "יעד מרכזי לפעילות". לדבריו, "הבעת האמון של סין ומדינות אסיה בכלכלה הישראלית מאפשרת לנו לפרוץ לשווקים אלה. העניין הרב סביב החדשנות הישראלית והשיח הרב שהיא מייצרת במדינות רבות בעולם מאפשרים לנו את היכולת לגוון את קשרי הסחר שלנו ולא לסמוך רק על השווקים המסורתיים".

מטעם ישראל יחתום על ההסכם אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה. הוא אמר כי "סין מהווה אחת ממדינות היעד החשובות ביותר של ישראל, לצד הודו וברזיל. הסכם זה מספק לישראל ולהונג קונג מסגרת שמטרתה להקל ולתמוך בחברות ישראליות שמבקשות לבצע שיתוף פעולה במחקר תעשייתי עם חברות סיניות. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לשוק הסיני ומחויבים לסייע לחברות ישראליות בכניסה לשוק הזה. הונג קונג משמשת שער כלכלי לאסיה כולה ולסין בפרט".

בנוסף, שתי הממשלות בוחנות אפשרות להקים תוכנית מימון משותפת, שתעודד חברות משני הצדדים לשיתוף פעולה בפעילויות מו"פ תעשייתי.

יצוין כי ההסכם עם הונג קונג מגיע כארבעה חודשים לאחר שישראל פתחה בה נציגות כלכלית, שהצטרפה ל-14 נציגויות של משרד הכלכלה במדינות במזרח.

במסגרת ביקורו יגיע המדען הראשי גם לפארק התעשייה הגדול בעיר צ'אנג צ'ו בסין, שנקרא פארק החדשנות הבינלאומי. חסון ינהל בנוסף דיונים עם ממשלת שנחאי לגבי ההיי-טק והמו"פ המשותפים. כמו כן, הוא יבקר בסינגפור, שם תתקיים ישיבה של מועצת המנהלים של הקרן הדו-לאומית ישראל-סינגפור, במסגרתה יידונו תשע בקשות משותפות לחברות ישראליות וחברות או מכוני מחקר מסינגפור, בתקציב כולל של עד תשעה מיליון דולר. המיזמים המשותפים הללו הם בין היתר בתחומי המכשור הרפואי, איכות הסביבה, הביו-טכנולוגיה והווידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים