בכירים בענף: "היעלמות המלאי בשווי של 20 מיליון ש' תגרום לעריפת ראשים בטלדור"

גורמים בכירים בענף העריכו כי המקרה עשוי לגרור חקירה פלילית ● לדבריהם, "מדובר בסכום גבוה מדי מכזה שאפשר להסביר בטעות אנוש" ● מטלדור נמסר בתגובה כי הנושא בבדיקה וכי החברה מצפה לקבל את תוצאותיה בימים הקרובים

"הגרעון במלאי של טלדור בשווי של 20 מיליון שקלים הוא אירוע חמור שיביא לחקירה פלילית ולהעפת ראשי החברה, או לאחד מהשניים", כך אמרו בכירים בענף לאנשים ומחשבים, בעקבות הודעתה של החברה לבורסה ביום ה'. לדבריהם, "מדובר באירוע משמעותי שלא יכול להסתיים בלא כלום".

טלדור מסרה לבורסה על "אי התאמה מהותית" בין ערך המלאי בספריה לערכו בפועל והעריכה את השווי של החוסר, בהערכה ראשונית, ב-20 מיליון שקלים. על פי החברה, אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013" והיא שקולה לגירעון בפועל במלאי החברה.

על פי הגורמים, "הודעת טלדור יותר מתמוהה, כי מדובר באי התאמה של סכום גבוה מדי. לו היה מדובר בכמה מאות אלפי שקלים, ניתן היה ליישב את הפער ולהסביר אותו בטעות אנוש כלשהי, אולם לא זה המקרה".

גורם בכיר אחר בענף העריך בפני אנשים ומחשבים כי "ברור שמישהו עשה כאן 'פוילשטיק'. השאלה היא האם מדובר בטעות אנוש, טעות מיחשוב או הונאה מכוונת". בכל אחד מהמקרים, אמר, את המחיר ישלם אחד מבכירי טלדור, או מי מאנשי הכספים או המיחשוב של החברה. לדברי אותו גורם, "לא ניתן לעשות כזו טעות, או מעשה הונאה, בלי שמישהו מאנשי ה-IT בחברה יהיה מעורב בה".

מהנהלת טלדור נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבדיקה מעמיקה והנהלת החברה מצפה לקבל את תוצאותיה בימים הקרובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים