ד"ר נעמי דדון: "המנמ"רים צריכים לדעת מה זה חוזה אחיד"

המנמ"רים צריכים להבין את מעמדו המשפטי של חוזה אחיד הן בשל תפקידם בארגונים המנפיקים חוזים אחידים ללקוחות והן בשל עבודתם מול גורמים המנפיקים חוזים אלה", אמרה ד"ר דדון בהרצאה במסגרת קורס המנמ"רים של מכללת ג'ון ברייס-מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים

"חשוב שהמנמ"רים ידעו מה זה חוזה אחיד ומה המשמעות המשפטית שלו. ההבנה הזאת נחוצה להם הן בשל תפקידם בארגונים המנפיקים חוזים אחידים ללקוחות והן בשל עבודתם מול גורמים המנפיקים חוזים אלה", כך אמרה ד"ר נעמי דדון בהרצאה במסגרת קורס המנמ"רים של מכללת ג'ון ברייס-מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים.

ד"ר דדון משמשת מרצה מן המניין במספר מכללות אקדמיות, ביניהן המכללה האקדמית תל אביב יפו, המרכז האקדמי אור יהודה והמרכז האקדמי על שם פרס. הרצאתה בקורס נסבה סביב סוגיות משפטיות במערכות מידע. היא תיארה מהו חוזה אחיד, מהו מעמדו המשפטי וכיצד מתמודדים עם טענה משפטית נגדו. "מדובר בנוסח של חוזה שתנאיו, כולם או מקצתם, נקבעו מראש בידי צד אחד, כדי שישמשו תנאים, לחוזים רבים, בינו לבין אנשים בלתי מסוימים במספרם או בזהותם", ציינה.

בהרצאתה, תיארה ד"ר דדון מהו חוזה אחיד ומהו מעמדו המשפטי, וכמו כן כיצד מתמודדים עם טענה משפטית של אותו חוזה אחיד. היא הסבירה כי "הצורך בהבנת מעמדו המשפטי של חוזה אחיד הנחוץ למנמ"רים הן בשל תפקידם בארגונים המנפיקים חוזים אחידים ללקוחות כמו: בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי, חברות סלולר וחברות כבלים, והן בשל תפקידם מול גורמים המנפיקים חוזים אלו".

היא הוסיפה והגדירה את עניין החוזה האחיד: "מדובר בנוסח של חוזה שתנאיו, כולם או מקצתם, נקבעו מראש בידי צד אחד, כדי שישמשו תנאים, לחוזים רבים, בינו לבין אנשים בלתי מסוימים במספרם או בזהותם.

"החוק חל על מגוון רב של חוזים ובא לטפל בתופעה של חוזה שתנאיו נקבעים מראש בידי ספק, כאשר, בדרך כלל, קיים בינו לבין לקוח פער מבחינת המיומנות, המידע וכושר המיקוח, דבר היוצר חוסר איזון משמעותי ביחסים בין הצדדים.

"חוזה אחיד הוא חוזה המוכתב על ידי צד אחד לאחר המעוניין להתקשר עימו בעסקה, ללא אפשרות לנהל משא ומתן על תנאי החוזה או לשנותם, ללקוח המעוניין לקשור את העסקה, עומדת הברירה לקבל את ההצעה כמות שהיא או לדחותה".

במסגרת ההרצאה נתנה ד"ר דדון טיפים וכלים להתמודד עם התופעה של חוזים אחדים שלעיתים כוללת סעיפים מקפחים.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים.

את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש פברואר .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים