חדש בפייסבוק: יותר מחמישים אפשרויות בחירה של זהות מינית

"טראנס", "נקבה טראנס", "זכר טראנס", "משנה מין" ו-"אנדרוגיני" הם רק חלק מהאפשרויות החדשות שמציעה הרשת החברתית למשתמשיה, כדי להביע את זהותם המינית ● "כשאתה מגיע לאתר כדי לתקשר עם אנשים או ארגונים שחשובים לך, אנו רוצים שתרגיש נוח להיות אתה עצמך האמיתי", כתבו אנשי פייסבוק על האפשרויות החדשות ● השינוי טרם הוטמע בממשק העברי של הרשת

צעד חשוב לקהילה הגאה - ובכלל. צילום: אימג'בנק

מתוך הכרה בסוגיות החברתיות העולות מן הזהות המינית של משתמשיה, עדכנה פייסבוק (Facebook) את האפשרויות שהיא מציעה להביע את הזהות המינית ברשת החברתית שלה. המשתמשים יכולים לבחור כעת מתוך רשימה של יותר מ-50 מושגים שונים ולבחור את זה שהם מזדהים איתו: "טראנס", "נקבה טראנס", "זכר טראנס", "משנה מין" ואפילו "אנדרוגיני". בנוסף, המשתמשים יכולים לבחור את כינוי השם שלהם, בין אם מדובר ב-"היא", "הוא", או "הם". יצוין שהשינוי טרם הוטמע בממשק העברי של פייסבוק.

בנוסף, שילבה פייסבוק גם פקדי פרטיות במסגרת בחירת המין הרצוי. כך, לאחר שהמשתמשים בוחרים אפשרות אחת או יותר, הם יכולים לקבוע עם מי מחבריהם ישותף המידע, בעזרת כלי הפרטיות המוכרים, כמו "ציבורי" או "רק חברים".

לצורך השינוי נעזרה פייסבוק בארגונים שונים התומכים בקהילת הלהט"ב (ר"ת לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים). החברה הודיעה, כי עשתה את השינויים כדי לסייע לאנשים להיות באמת הם עצמם כשהם משתמשים באתר. "כשאתה מגיע לאתר כדי לתקשר עם אנשים או ארגונים שחשובים לך", הסבירה פייסבוק בדף השינוי, "אנו רוצים שתרגיש נוח להיות אתה עצמך האמיתי. חלק חשוב מכך מתבטא במגדר שלך ובזהות המינית, בייחוד כאשר זו חורגת מגבולות ההגדרה של רק 'זכר' או 'נקבה'".

נראה שהמשתמשים מרוצים מהשינוי, שכן עד כה זכה הדף ליותר מ-6,250 לייקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים