עופר עוז, טריפל טי: "עולם הדטה סנטרים משתנה דרמטית"

"השינויים הם ברמת המערכות, הדרישות והארכיטקטורה", אמר עוז, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "לקוחות ארגוניים מצפים לנצל את השינויים הארכיטקטוניים הללו להורדת הצריכה של האנרגיה והגדלת השירותים והיישומים שניתן לקבל מהם"

עופר עוז, מנכ"ל Triple T. צילום: קובי קנטור

"עולם הדטה סנטרים עובר שינויים רבים ברמת המערכות, הדרישות והארכיטקטורה. לקוחות ארגוניים מצפים לנצל את השינויים הארכיטקטוניים הללו להורדת הצריכה של האנרגיה והגדלת השירותים והיישומים שניתן לקבל מהם", כך אמר עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי.

עוז דיבר בכנס Data Center & Infrastructure. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

טריפל טי, ציין עוז, עוסקת בייעוץ טכנולוגי בעולם הדטה סנטרים מזה שני עשורים וערכה יותר מ-600 פרויקטים בארץ ובעולם. "בשנתיים האחרונות ביצענו פרויקטים רבים לחברות תקשורת ואינטרנט בחו"ל. אחד מהם היה הקמה של דטה סנטר לבדיקות, עם 100 מיליון פורטים במתקן שצורך יותר מ-100 מגה-ואט. בארץ ערכנו 20 פרויקטים, 10 של דטה סנטרים רגילים ו-10 של ניידים", אמר.

הוא הוסיף כי "ההשקעה של ארגונים במרכזי המיחשוב שלהם גדלה גם היא דרמטית. סך ההשקעה בתחום בעולם גדל ב-8% ב-2013 בהשוואה ל-2012 ועמד על 151 מיליארד דולר ובארצות הברית הוא עלה ל-44.7 מיליארד דולר בהשוואה ל-41.4 מיליארד. התחום הולך וגדל, ההשקעה של ארגונים בדטה סנטר שלהם תלך ותגדל, וכך גם צריכת החשמל".

על מנת להמחיש את הגידול אמר עוז כי "בכל שנייה יש שמונה מתחברים חדשים לאינטרנט. המשמעות היא 172 מיליון מתחברים חדשים בשנה, מה שדורש רוחב פס, מערכות רבות וטיפול". לדבריו, בעבר הוקדשה תשומת לב רבה למיקומו של הדטה סנטר ולארכיטקטורה שלו. "לפני עשור בוצעו השקעות רבות, אך הן לא לוו בהסתכלות קדימה. בשנים הקרובות נראה שינוי דרמטי שיביא אותנו לבניית דטה סנטרים מודולריים. נימצא במצב בו שלבי התכנון של מרכז המיחשוב יהיו ארוכים יותר מההקמה עצמה", ציין.

עוד הוא אמר כי "בתוך הדטה סנטר נראה מעבר ל-SDN, למערכות מנוהלות תוכנה, למערכות DCIM ו-BMS, שמביאות לשיפור, לבקרה ולניטור המערכות שבדטה סנטר".

על מנת להמחיש את האתגרים העומדים בפני מנהלי הדטה סנטרים ציטט עוז מספר נתונים ממחקר של אינפוטק (Infotech) לפיו "בדקה אחת של תעבורה מבוצעים ייצור 639,800 ג'יגה-בייט של נתונים שעוברים ברשת, שליחת 204 מיליון אי-מיילים, הורדת 47 אלף אפליקציות, ביצוע יותר משני מיליון חיפושי מידע ופרסום 100 אלף ציוצים. כל הנתונים הללו מביאים דרישות לשינוי".

"יש לבנות את הדטה סנטרים בצורה שונה, על מנת שלא להגיע לכך שמיליוני השרתים ידרשו נדל"ן בשטח עצום של מאות מגרשי כדורגל", סיכם עוז. "המשמעות היא שיהיו הרבה מערכות באירוח ותהיה בדטה סנטרים מודולריות רבה. יש בתחום פוטנציאל עסקי לחברות ועל הלקוחות הארגוניים להיערך לקראת אותם שינויים – במערכות, בתקשורת ובתצורה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מדבר שקר תרחק

    אמשח מאוד לדעת היכן יש במדינת ישראל מתקן מחשב בהספק של 100 מגה וואט ? וגם היכן מותקנים ברחבי המידה אותם 10 מתקני מחשב ניידים המוזכרים בכתבה.

אירועים קרובים