זאב שכטר, מגלקום: "דטה סנטר לא שווה לחדר מחשב"

"חדר מחשב הוא מה שמאפשר לספק את כלל האחסון ולספק את שירותי ה-IT", אמר שכטר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "יש פער בין הידע של מנהלי ה-IT לבין הידע הנדרש לתפעול דטה סנטר"

"נוצר בלבול בין המושגים דטה סנטר וחדר מחשב. דטה סנטר הוא המקום בו נמצאים הנתונים והאמצעים בהם הם מאופסנים, השרתים, מערכות האחסון והיישומים. חדר מחשב הוא מה שמאפשר לספק את כלל האחסון ולספק את שירותי ה-IT. לכן, לטענתי, הדטה סנטר אינו שווה לחדר מחשב", כך אמר זאב שכטר, מנכ"ל מגלקום.

שכטר דיבר בכנס Data Center & Infrastructure. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים באחרונה במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי שכטר, לחברה יש מומחיות וידע אודות טכנולוגיות חדר מחשב בני 30 שנה, עם שיטות עבודה, ניסיון, מתודולוגיות, וידע מקצועי לרבות ידע על תקלות ומניעת תקלות עתידיות.

בעבר, אמר שכטר, "דיברנו על הקמת חדר מחשב. זה כלל תכנון, בחירת ציוד והקמה. לבסוף, נגמרו הפסטיבלים, ומנהל התשתיות נשאר לבדו ונדרש לתפעול שוטף של חדר המחשב. על מנהל המיחשוב להתמודד עם החיים שאחרי: עם השינויים, התוספות, הבעיות והתקלות".

שכטר ציין בפני המשתתפים, כי אף שמנהל ה-IT, או מנהל התשתיות, או מנהל חדר המחשב – הם בעלי ניסיון ב-IT, הרי שלצורך תפעול שוטף של חדר המחשב נדרשים כישורים שהם מחוץ לעולם ה-IT: "נדרשים אנשי מקצוע בעלי ידע במיזוג אוויר, תשתיות חשמל ועוד. יש פער בין הידע של מנהלי ה-IT לבין הידע הנדרש לתפעול דטה סנטר. נדרשת שליטה מלאה על המשאבים בתפקוד החדר. כך, נוצר פער בשל העדר ידע הנדסי, המוביל לכך שיהיו חוסרים בזמינות השירות שנותן מנהל ה-IT".

למנהל ה-IT, אמר שכטר, "אין שליטה של ה-SLA של נותן השירותים של הבניין, כגון טמפרטורת המים, ועוד. לכן לא יהיו לו כלים ייעודיים לניטור המערכות הללו, ולא תהיה לו יכולת הנדסית לצפות ולזהות נקודות כשל בתחומים אלה. אם תקרה תקלה – אז יעילותו של מנהל ה-IT בטיפול בנושא מוטלת בספק. חסר לנו ידע הנדסי רלוונטי בצוות ה-IT".

שכטר הוסיף כי "ניהול חדרי המיחשוב לא נתפס כנושא מרכזי על ידי צוות ה-IT. יש מחסור בידע הנדסי רלוונטי בצוות ה-IT. יש תלות בגורמים חיצוניים, שאינם בשליטת ה-IT. התוצאה היא שההמשכיות העסקית של הארגון מוטלת בספק. אנשי ה-IT מדחיקים זווית חשובה זאת: הם בונים מערך טיעונים לוגיים להצדיק את המצב ואומרים 'לי זה לא יקרה: שכרתי את מיטב המתכננים, כל המערכות מגובות, בחרתי קבלנים טובים, יש לי ציוד מתקדם, יש לי מערכות ניטור'. אבל למרות זאת – זה בהחלט יכול לקרות".

הפתרון, סיכם שכטר, הוא שכירת שירותים של מומחים לחדר מחשב, "אשר נועדו לגשר על הפערים בין גורמים חיצוניים לבין המנמ"ר. אלה מאפשרים למנמ"ר לקבל את הביטחון והשקט הנפשי, את הידיעה שהטיפול במשאבים הקריטיים לארגון נמצא בידיים מקצועיות, שיעשו סקר אתר ושירות מומחים במיקור חוץ, FMS, ניטור בענן בכלים ייעודיים לצורך זה, שירותי מוקד לקבלת התרעות וטיפול בתקלות בזמן אמת, תיחקור אירועים, איסוף נתונים וניתוח מגמות, ניהול כולל וטיפולים מונעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים