PolyFauna: תנו לרדיוהד לקחת אתכם למסע

הלהקה הבריטית רדיוהד ידועה ככזו שלא מפחדת לנסות דברים חדשים ואוונגרדים אבל מעניינים, מרתקים ומאתגרים, כך שאין פלא שהאפליקציה שהיא הוציאה תחת ידה היא משהו מיוחד

להקת הרוק הבריטית רדיוהד (Radiohead), שבהוויה הישראלית תיזכר לעד בגלל או בזכות שירה Creep, שהופיע בפרסומת הבלתי נשכחת לקסטרו עם יעל אבקסיס וליאור מילר, נחשבת לכזו שלא בוחלת בניסיונות בכדי להעביר את העולם המוזיקלי שהיא מנסה ליצור. כבר מההתחלה, ועוד יותר באלבומים האחרונים שלה, היא לא היססה להוביל את המאזינים שלה אל המחוזות הקיצוניים ביותר של המוזיקה, אל עולמות הזויים בהם לא בטוח מי מרחף יותר, חברי הלהקה או אלו שמקשיבים ליצירה.

ליצירה החדשה של רדיוהד קוראים PolyFauna, ולא, לא מדובר באלבום חדש אלא באפליקציה, צעד מהפכני ודי ראשוני בתחום. בעצם, למרות שמדובר באפליקציה, זו יצירה לכל דבר, רק שכאן יכול המשתמש לראות במו עיניו למה התכוון המשורר, אם תרשו לי להשאיל באופן מדויק להפליא את האמירה הפופולארית.

"PolyFauna היא שיתוף פעולה ניסיוני שלנו עם Universal Everything, והוא נולד מההקלטות של האלבום King of Limbs תוך שימוש בתמונות וקולות מהשיר Bloom", נכתב באתר הרשמי של הלהקה. "היא מגיעה מעניין בניסויי חיים ממוחשבים מוקדמים והיצורים הדמיוניים של תת המודע שלנו".

ואכן, מייד לאחר הפעלת האפליקציה מבינים שהיא בעצם רק חלון ליצירה שעומדת כמעט בפני עצמה, ובעלת מאפיינים אינטראקטיביים. אנו יוצאים לסיור בעולם הזוי לחלוטין, בצבעים שונים ומשונים, עם קולות שלא בטוח אם הם יציר חלום לילה סיוטי או כזה שעבר התאמה למה שרואות העיניים. את העולם הזה ניתן לבחון מנקודות מבט שונות על ידי סיבוב הטלפון על הצירים השונים, והוא נבנה תוך כדי תנועה במקוון צבעים שהולכים ומשתנים מדי פעם, כאילו לפי פרקים מוזיקליים, כשגם הצמחייה, לכאורה, הולכת ומשתנה ונבנית בהתאם לבצעים ולרקע וכמובן לדמיון המאוד פורה ומאוד לא מודרך של חברי הלהקה.

אפשר, וגם כדאי, לגעת במסך. נגיעה קלה או משיכה של האצבע, סיבוב כזה או אחר, יוצרים מעין דמויות או חיות או עננים, וכל אחד כנראה יראה משהו אחר שמתאים לדמיון שלו, כשכל מבנה כזה שיוצרים נבנה ומתרפק מול העיניים לרסיסים תוך כדי תנועה, בהתאם לתזוזת האצבע ובהתאם לנוף הסביבתי שנשקף באותו רגע מהחלון ליצירה.

הכפתור הימני בתפריט הקטנטן שממוקם בקצה הימני התחתון של המסך מאפשר לצלם תמונות מסך ולשמור אותן בזיכרון המכשיר, האמצעי מאפשר לגשת לאתר האינטרנט של רדיוהד, וזה שמשמאל פותח תפריט קצר שמסביר מה לעשות וגם מספק קישורים לאנשים המעורבים בפרויקט.

כאמור PolyFauna היא לא ממש אפליקציה, אלא יותר צעד בכיוון חדש, אל תחום בו הטלפונים החכמים משמשים כפלטפורמה ליצירות מיוחדות של אמנים, יצירות שנכתבות במיוחד עבור המכשירים החכמים הללו ומספקות הצצה לעולם הויזואלי העשיר של היוצרים.

האפליקציה זמינה לאנדרואיד (Android) בגרסה 4.0 ומעלה, ול-iOS בגרסה 7.0 ומעלה.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים