בג"ץ: על המדינה להבהיר שההצטרפות למאגר הביומטרי התנדבותית

בית המשפט החליט בעתירה של התנועה לזכויות דיגיטליות שעל המדינה לתקן את הפרסומת למאגר כך שתבהיר שמדובר בפיילוט ושלא יישללו זכויותיו של אדם שלא ירצה להצטרף אליו ● עו"ד יהונתן קלינגר, ממגישי העתירה: "אני מצר על כך שנדרשה עתירה לחייב את המדינה להזהיר את הציבור מפני סכנות המאגר הביומטרי"

בג"ץ הורה הבוקר (ד') למדינה לתקן את הפרסומת למאגר הביומטרי ולכלול בה הבהרה לציבור כי מדובר במאגר שההשתפות בו היא התנדבותית בלבד. בנוסף, לפי ההחלטה, על המדינה להבהיר בפרסומת כי המאגר נמצא בימים אלה בפיילוט וכי לא יישללו זכויות של אדם בגלל סירוב להצטרף אליו.

ההחלטה נתקבלה בעקבות עתירה של התנועה לזכויות דיגיטליות נגד הקמפיין שעלה לפני חודשים אחדים במדיה, במטרה לשכנע את הציבור בנחיצותו של המאגר הביומטרי.

השופטת מרים נאור אמרה בדיון: "כשצפיתי בתשדיר הזה בטלוויזיה אמרתי בליבי – למה לא אומרים שזה פיילוט ואין חובה…?"

עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה לזכויות דיגיטליות, אמר כי "אני מצר על כך שנדרשה עתירה לבית המשפט העליון לחייב את משרד הפנים להזהיר את הציבור מפני סכנות המאגר הביומטרי וליידע אותו על זכותו שלא להשתתף בניסוי".

לדברי פרופ' קרין נהון, מהעותרים לבג"ץ, "בית המשפט הוכיח שהוא לא קונה את ההטעיות של משרד הפנים בכל הקשור בניסוי המאגר הביומטרי. האדם הסביר שהולך ללשכת האוכלוסין ומוציא תעודת זהות לא אמור להכיר את כל הסכנות והכשלים בניסוי. מן הראוי, במצב שהמדינה אפילו לא החליטה אם להקים מאגר ביומטרי או לא, שהאזרחים ילכו בעיניים פקוחות ולא יוטעו להיכנס למאגר הביומטרי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון

    אחד השקרים הכי מצחיקים במודעות של משרד הפנים זה המשפט הבא: "במאגר לא ייכללו פרטים מזהים כלשהם של תושבי ישראל." אם אין במאגר הביומטרי פרטים מזהים של תושבי ישראל אז לזיהוי של מה הוא משמש? ציפורים ופטריות יער?

אירועים קרובים