עו"ד אורי גולדמן, גולדמן ושות': "הביטקוין הוא צפרדע שהרגולטורים בישראל לא יודעים איך לבלוע"

"הרשויות בחרו להזהיר ולא לאסור על מסחר במטבעות וירטואליים, ומשכך מי שמוכן לקחת את הסיכונים המסחריים של המטבע אינו עושה עבירה", אמר גולדמן, שותף במשרד המתמחה במיסוי ובעבירות הלבנות הון

"הרשויות בישראל היו יכולות לייצר מנגון רגולטורי פשוט, יחסית, על הביטקוין, מה שהיה יכול להשוותו עם רגולציה בדומה לזו החלה על 'הילך חוקי', כמו שעשו למשל בארצות הברית וגרמניה. במקום זאת, הרשויות בחרו להזהיר את הציבור מעיסוק בביטקוין ובשאר המטבעות הווירטואליים, מבלי לתת פתרון ממשי, כפי שנדרש מהן. הדבר מעיד על כך שנכון להיום, המטבע הוא צפרדע שהרגולטורים בישראל לא יודעים איך לבלוע". אמר עו"ד אורי גולדמן, שותף במשרד גולדמן ושות', המתמחה במיסוי ובעבירות הלבנות הון.

עו"ד גולדמן אמר את דבריו בהתייחסות להודעה החריגה של הרשויות, המזהירה את הציבור בדבר סיכונים אפשריים הטמונים במטבעות וירטואליים מבוזרים. הנושא מטופל על ידי המשרד מול הרשויות כבר תקופה ארוכה.

עו"ד גולדמן הוסיף כי "כל מי שעוסק בביטקוין, ששערו נקבע על ידי תנודות של היצע וביקוש, ער לכל הסיכונים והאזהרות הללו, ועובדה שהדבר לא מפריע למטבע להתפתח ולהתרחב. מה שההודעה עושה, היא למעשה ההיפך ממה שנראה שניסתה להשיג – ברגע שמדובר באזהרה ולא באיסור, הרי שמי שמוכן לקחת על עצמו את הסיכונים המסחריים, לא מסתכן בשום עבירה".

"המשמעות של ההודעה היא שניתן להמשיך ולעסוק בביטקוין", סיכם עו"ד גולדמן.

רוצים לדעת עוד על הביטקוין? הירשמו לכנס של איגוד הביטקוין הישראלי ואנשים ומחשבים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלעד

    מסכים עם התגובה של יוסי מרגלית. כמו כן קשה לי לבטל לגמרי את התחושה שמדובר ב"עגל הזהב" החדש אשר נתפס בעיקר כהזדמנות קלילה לעשות הרבה כסף. הרצון ליצור מטבע שהוא אינו כפוף לרגולציות ממשלתיות מלהיב בפני עצמו, אולם אנשים שוכחים שהעולם הוא אינו מקום אידאי בו אפשר לבטל גבולות וממשלים ולאחד כוחות יחדיו למערכת פיננסית "עממית". זה יעבוד יפה בעולם וירטואלי, לא בעולם האמיתי.

  2. יוסי מרגלית

    הצפרדע של הביטקוין נתקעה בגרון של רוב הממשלות בעולם ...הסיבה העיקרית - ההילך המאפשר סחר בנלאומי (חוקי או לא חוקי) יצא לחלוטטין משליטת הממשלות ויצר מעקףשל המערכת הפיננסית הרגילה שאותה הצליחו חלק מהממשלות לרסן ולכפות לשתף פעולה במסגרת המערכת של מאבק בהלבנת הון ומימון טרור. הסחר האינטרנטי במטבע שלא הונפק על ידי ממשלה ושהעברתו מבוצעת באינטרנט הרחק מעיניהן הצופיות של הממשלות פוגע ביכולות המיסוי (מה שאינו כסף אי אפשר לחשוב כרווח הון שכפןף למיסוי או הכנסה שכפופה למס) . האנונימיות של המחזיקים וןהמעבירים את הביטקוין ודומיו - פוגעת במערכת "הכר את הלקוח" שעליה מקפידים במערכת הפיננסית הרגילה. בשלב זה, פעלה ארה"ב כפתרון ביניים וקבעה שפעולות שירותי מטבע (החלפהׂׂׂ ) מחייבת דווח - כלומר כל המרה ל או מ ביטקוין ע"י נותן שירות מטבע חייבת בדווח לפי הצווים הקיימים ולו גם מדובר ב"מטבע וירטואלי". סחר בטובין או שירות לא חוקי מטופל ללא התחשבות בטיבו של אמצעי התשלום. הבעיה - נותני השירות לא פועלים במדינות שבהם יש הוראות מחייבות כלשהן בנוגע לביטקוין. גם פעולה בכרטיסי אשראי לרכישה או מכירה של ביטקוין כנגד מטבע שהוא הילך חוקי

אירועים קרובים