תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | APC מציגה יעילות אנרגטית במרכזי מיחשוב

20/02/2014 10:50

מאת דורון קרופמן, מנהל פעילות APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בדרישות הקירור של מרכזי המיחשוב וארגונים נדרשים להרחיב את תשתיות החשמל והמיזוג התומכות במרכזי המיחשוב שלהם. אולם, הנהלות רבות דורשות ממחלקות ה-IT ומהמנמ"רים להסתפק במרכזים הקיימים, במטרה לחסוך בהוצאות. כתוצאה מכך, אין זה נדיר למצוא כיום ארגונים שהדטה סנטר שלהם מגיע לטמפרטורות גבוהות והצורך לקרר אותו הפך לבעיה הכי גדולה שמעסיקה את המנמ"ר. מאחר ואף אחד לא מספק למנמ"ר שטחים נוספים לפריסת מערכת קירור אינטנסיבית, וגם מתחת לרצפה הצפה אין די מקום, הרי שהמנמ"רים מוכרחים למצוא פתרון טכנולוגי יצירתי לעומס הגובר בדטה סנטר.

יש צורך בגישה חדשה, אנליטית ומתוחכמת לפתרון האתגרים של הדטה סנטר החדש.

חסכון בכספי הארגון
אם ניקח לדוגמה דטה סנטר בינוני שצורך כ-100 קילוואט להפעלת המחשבים נטו, קירור קונבנציונלי שלו ידרוש עוד כ-80 קילוואט. במהלך שנה אחת (שהיא 8,765 שעות) תגיע צריכת החשמל לקירור בלבד ל-700 אלף קילוואט שעה, שמחירם עשוי להגיע ל-100 אלף. מערכות הקירור החדשות של APC מסוגלות להפחית את חשבון החשמל של ארגון בגודל דומה ב-60 אלף עד 75 אלף דולר לשנה. יתרה מכך, הבשורה האמתית למנמ"ר היא שאין צורך בשטח נוסף, מפני שאת המערכת ניתן להתקין בחלל העליון (Over Isle) מבלי לפתוח את הרצפה הצפה או להפריע לעבודה השוטפת. המערכת החדשה עובדת בטמפרטורת מים גבוהה ומסוגלת לספוג עד 50 קילוואט. בנוסף, APC מבצעת סקרי יעילות אנרגטית במטרה להציג למנמ"ר כיצד הוא יכול לחסוך בתקציבי החשמל ולהסיט תקציבים להתעצמות.

חדשנות ותמיכה של חברה בינלאומית
באחרונה הכריזה APC מקבוצת שניידר אלקטריק על שני מהלכים משמעותיים שמגדילים את הערך ללקוחותיה בכל העולם, כולל בישראל:

ראשית, APC חתמה על שיתוף פעולה בינלאומי עם HP, שבמסגרתו יספקו שתי החברות פלטפורמת ניהול דאטה סנטר ו-IT מלאה. הפתרון המשולב יכלול את שירותי הייעוץ (CMCS) של HP ואת מערך ניהול תשתית הדטה סנטר של שניידר אלקטריק, שנקרא StruxureWare for Data Centers. פתרון StruxureWare מאפשר לקבל מידע, דיווח וניתוחים ייחודיים על תשתית הדטה סנטר, כמו גם על המתחם והבניין בו מצוי הדטה סנטר. יכולת זו הופכת את טכנולוגיות ה-DCIM למשלימה הטבעית לתוכנית ניהול המשאבים של HP. שילוב שתי טכנולוגיות אלה יאפשר ללקוחות להגיע לחיסכון משמעותי באנרגיה, ולניהול יעיל יותר של שירותי ה-IT והמשאבים הכרוכים בכך.

בנוסף לכך, APC הכריזה בינואר על רכישת AST Modular הספרדית, חברה המציעה מגוון רחב של מכלולי דטה סנטר במכולות, עמידים ומוקשחים למגוון שימושים. מאחוריה למעלה מ-450 פרויקטי דטה סנטר ב-30 מדינות. עם רכישת AST Modular, מרחיבה APC את יכולותיה ומחזקת את עמדת המובילות שלה בשוק מרכזי הנתונים מבוססי המכולות. הרכישה מחזקת את יכולותינו גם בשוק הישראלי, בייחוד בתחום של מכולות המחשוב לשימושים צבאיים ואזרחיים.

אקו-סיסטם חזק בישראל
APC עובדת בישראל עם שותפים עסקיים מובילים כמו בינת ומגלקום. פיתחנו כלים הנדסיים מקוונים לתכנון יעיל ואופטימלי של מערכות ההספק והקירור. כלים אלה זמינים גם לשותפינו העסקיים וגם ללקוחות הקצה שלנו, והם מאפשרים להעריך מראש את ההשלכות האנרגטיות של כל שינוי שיבוצע בדטה סנטר. איננו חוששים לקחת אחריות על השגת יעדי PUE ספציפיים שקובע הלקוח. אנו מוכנים להתחייב שהיעילות המחושבת בסימולטור אכן תתממש בפועל – ואין הרבה חברות שמוכנות לכך בעולם, בטח שלא בישראל. אנחנו מחויבים למימוש התכניות של המנמ"ר ולשם כך גייסנו את השותפים הטובים ביותר והכשרנו את המומחים המובילים בישראל. אנו מאמינים בשוק הישראלי ומוכנים להשקיע בו. עד כה הלקוחות גומלים לנו בנאמנות מרשימה.

אירועים קרובים