מייסד ווטסאפ ב-2009: "פייסבוק מדכאת אותי"

הציוצים בטוויטר בעקבות רכישת הענק שביצעה פייסבוק לא איחרו לבוא, והיו גם מי שהעלו באוב דברים שכתבו מייסדי ווטסאפ והיום היו ודאי מביכים אותם ● גולשים אחרים חישבו כמה שווה העסקה עבור כל עובד או משתמש באפליקציה, תהו על השיקולים של מארק צוקרברג והיה גם מי ששאל: "מה זה ווטסאפ?"

עסקת הרכישה של ווטסאפ (WhatssApp) על ידי פייסבוק (Facebook) מעוררת הדים רבים בתעשייה וברשתות החברתיות, כולל במתחרתה של פייסבוק – טוויטר (Twitter). המצייצים מנתחים את הרכישה ואת הפעילות של ווטסאפ, תוהים מה היו שיקוליו של מארק צוקרברג כשהחליט "ללכת על העסקה" ואפילו חוזרים לציוצים ישנים של מייסדי אפליקציית המסרים המיידיים.

כך, למשל, דניס קיי ברמן חישב כמה ירוויח כל עובד של ווטסאפ בגין העסקה: "מחיר הרכישה הכולל ל-55 עובדי ווטסאפ – 19 מיליארד דולר. זה אומר שווי של 345 מיליון דולר לעובד", צייץ.

זירוהדג' חישב כמה הרשת החברתית שילמה עבור כל משתמש באפליקציה: "רקוטן רכשה את 300 מיליון משתמשי וייבר (Viber) תמורת שלושה דולר לאחד. פייסבוק רכשה את 450 מיליון משתמשי ווטסאפ החודשיים תמורת יותר מפי 10".

ניק בילטון עמד על ההשוואה שערכה פייסבוק בין הנפח של ווטסאפ למספר ה-SMSים שנשלחים. לדבריו, "פייסבוק טוענת ש-'הנפח של ווטס-אפ מתקרב לזה של כל ה-SMSים בעולם'. זה בערך שבעה טריליון הודעות לשנה".

היו גם כאלה שטרחו להעלות באוב דברים שצייצו מייסדי ווטסאפ בעבר וכיום עלולות להביך אותם. "פייסבוק מדכאת אותי", צייץ בריאן אקטון באוגוסט 2009, השנה בה ווטסאפ נוסדה. "זו הייתה הזדמנות נהדרת להתחבר עם אנשים. אני מצפה להרפתקה הבאה של החיים". שותפו להקמה, יאן קום, כתב: "אנשים שמקימים חברות כדי למכור אותן במהירות ממיטים בושה על עמק הסיליקון".

מהם הניע את צוקרברג לרכוש את ווטסאפ והאם הוא עשה בחוכמה? תלוי את מי שואלים. אפיקיורן דילמייקר כתב: "מצטער. עד שמישהו יוכיח לי אחרת, אני חייב להסיק שמארק צוקרברג טיפש יותר משק של פטישים". פליקס סאלמון ציין את מה שרבים חושבים: "מארק צוקרברג רוצה לשלוט על העולם. לא אכפת לו כמה זה עולה".

ולסיום, הציוצים היותר מעניינים – ההתחכמויות וה-"דאחקות" סביב כל הבאזזז: "אני חייב ללמוד לכתוב קוד", צייץ סטיבן באקט. בנימין אפלבאום ביקש לשלוח משהו לצוקרברג ואנשיו: "מישהו יכול להגיד לי איך להזמין את פייסבוק למכירת החיסול שלי בסוף השבוע הקרוב?" ארון לוי כתב: "OMG, פתאום האינטרנט כל כך מטורף וגם מדהים". וניק קונפסור כנראה נחת באחרונה כנראה מהירח: "מה זה לעזאזל ווטסאפ ולמה בכלל נעשיתי כתב?"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים