ארצות הברית: הרשויות ינסחו כללים חדשים לניטרליות של האינטרנט

השאיפה בניסוח התקנות היא להבטיח שספקיות הפס הרחב לא יחסמו או יאטו את הגישה לתכנים ברשת, או יגבו מספקיות תוכן דוגמת נטפליקס או אמזון תשלום תמורת גישה מהירה יותר לשירותים שלהן

כך גלשנו. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הרשויות הפדרליות בארצות הברית ינסו פעם נוספת לנסח כללים לניטרליות של האינטרנט. השאיפה בניסוח התקנות היא להבטיח שספקיות הפס הרחב לא יחסמו או יאטו את הגישה לתכנים ברשת, או יגבו מספקיות תוכן דוגמת נטפליקס (Netflix) או אמזון (Amazon) תשלום תמורת גישה מהירה יותר לשירותים שלהן.

ברשות התקשורת הפדרלית (FCC) שוקדים על ניסוח הכללים החדשים לאחר שלפני חודש דחה בית המשפט את הפרשנות של הרשות לכללים הקודמים. הייתה זו הערכאה השנייה שדוחה את הכללים האלה.

בחודש ינואר קבע בית המשפט לערעורים במחוז קולומביה כי הכללים שאומצו על ידי ה-FCC ב-2010 התבססו על הנחה שגויה, שגרסה כי ספקיות אינטרנט הן ספקיות של תשתיות ציבוריות שמספקות שירותי תקשורת ונתונות לפיקוח של הרשות, בדומה לספקיות של שירותי טלפוניה. זאת בעוד שלמעשה, הן ספקיות של שירותי מידע – ולא תקשורת.

עם זאת, בית המשפט אישר כי יש ל-FCC סמכות לפקח על הפס הרחב, הרחבת השירותים והתחרותיות שלהם, ובכך פתח בפני הרשות הזדמנות משפטית חדשה לניסוח כללים שימנעו אפליה או חסימה מצד ספקיות האינטרנט.

כעת יהיה על חברי הרשות לנסח גרסה חדשה של הכללים, שתחייב את ספקיות האינטרנט להצהיר על האופן המדויק שבו הן מנהלות את התעבורה ברשת ולהבטיח כי לא יגבילו את חופש הגלישה והשימוש באפליקציות.

בעקבות פסק הדין מהחודש שעבר הבטיחו כמעט כל ספקיות האינטרנט בארצות הברית שהן יוסיפו לפעול על פי כללי החופש של הרשת. אולם, בארגונים הפועלים לשמירה על זכויות הצרכנים הביעו חשש כי ללא כללים חדשים ירקמו הספקיות עסקאות חדשות מאחורי הקלעים ויעניקו יחס שונה לאתרים ולשירותים הפועלים באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים