ראש סוכנות הפיתוח הגדולה של האו"ם: "ליזמים הישראליים יש רעיונות שיכולים לשפר את העולם"

הלן קלארק השתתפה הבוקר (ה') בוועידה הבינלאומית שנערכה בקיסריה, בה הציגו עשרות יזמים פתרונות לבעיות הבוערות במדינות המתפתחות, ואמרה כי מדובר ב-"רעיונות מבריקים" ● בין הפיתוחים: צמחים מפיצי אור כתחליף לחשמל ואבחון לסרטן צוואר הרחם לאזורים עם תשתיות לקויות

20/02/2014 14:08

ראש סוכנות הפיתוח הגדולה ביותר של האו"ם (UNDP), הלן קלארק, השתתפה הבוקר (ה') בוועידת ID²  Israeli Designed International Development – הוועידה ליזמים צעירים שנערכה השבוע בקיסריה, בארגון קרן שוסטרמן ובחסות מש"ב (ר"ת המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי) ואוניברסיטת תל אביב. בוועידה משתתפים 70 יזמים צעירים מישראל ומחו"ל המתמחים בפיתוח חידושים טכנולוגיים, נציגי ממשלה וארגונים עולמיים שעוסקים בפיתוח בינלאומי. המטרה היא לבחון דרכים שבהן ניתן לגייס את הטכנולוגיה העולמית, והישראלית בפרט, לפתרון הבעיות הבוערות ביותר במדינות המתפתחות.

קלארק, שנמצאת בישראל בפעם הראשונה, הביעה התעניינות ברעיונות שהוצגו בפניה והתייחסה לאפשרות כי יבשילו לכדי הצלחה עולמית. "ראיתי בוועידה רעיונות מבריקים, יש להם פוטנציאל אדיר לשפר את העולם שמסביבנו", ציינה. בכך היא התייחסה, בין היתר, ליוזמה שמאחוריה עומדת ענת רייכמן, לפיה צמחים שמפיצים אור בלילה ישמשו בעתיד תחליף לתאורה במקומות שבהם אין חשמל, ולהמצאה אחרת, אותה הגה אריאל בארי, שמסייעת לאבחן בצורה זריזה סרטן צוואר הרחם במקומות שבהם שירותי הרפואה מינימליים.

דברים שאמרה קלארק למארגני הוועידה

תוכנית הפיתוח של האו"ם מפרסמת מדי שנה דו"ח ערכי מדד פיתוח אנושי (HDI) ודירוגים ל-187 מדינות וטריטוריות המוכרות על ידי הארגון. במדד הפיתוח האנושי האחרון, שפורסם ב-2013, דורגה ישראל במקום ה-16 בעולם. ממארגני הוועידה נמסר כי ביקורה של דמות בכירה דוגמת קלארק מהווה צעד נוסף לקראת הידוק הקשרים בין ישראל לאו"ם ומציב את המדינה בעמדת שותפה חשובה של הארגון במאמציו למיגור העוני, קידום הפיתוח הכלכלי ויצירת מקומות תעסוקה.

משתתפי הועידה עם הלן קלארק (במרכז). צילום: נתנאל טוביאס

הוועידה, שכותרתה "יזמות לשם פיתוח", היא פרי יוזמה של דניאל אברהם, יועצת מדיניות במש"ב, ודניאל בן יהודה, מנהל בתוכנית העמיתים לחדשנות ולפיתוח בינלאומי בבית הספר לממשל ומדיניות על שם הרטוך באוניברסיטת תל אביב. היא מתקיימת במסגרת התוכנית נקודות מפגש (Schusterman Connection Points), שנוסדה על ידי קרן שוסטרמן.

על פי יוזמי האירוע, הפוטנציאל של התוכנית, כמו גם הציפיות – בשמיים. "אנחנו רוצים לבחון כיצד יזמות יכולה לסייע במציאת פתרונות לבעיות הבוערות של העולם המתפתח. המטרה שלנו היא להפוך את ישראל מאומת הסטארט-אפ באופן כללי לאומת הסטארט-אפ בתחום הפיתוח. אנחנו עושים זאת באמצעות מתן תמיכה ועידוד ליזמים ומפתחים צעירים מרחבי העולם, תוך גיוס הנסיון והכישורים שלהם במטרה לחולל שינוי בעולם כולו", מסרו אברהם ובן יהודה בהודעה משותפת. "הציפייה שלנו היא שיצאו מהוועידה רעיונות יוצאי דופן, שניתן יהיה לקדם אותם לכדי פתרונות מעשיים".

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים