תוכן שיווקי

תומר לב, דטה סייט: "שיפור ביצועים של בסיס הנתונים מניע לשיפור בביצועיו העסקיים של הארגון"

20/02/2014 16:56

"מסד הנתונים (Database) בארגון הפך להיות מערכת ארגונית קריטית. הוא מצוי במרכזם של רבים מהתהליכים העסקיים חוצי הארגון. הוא המנוע שמחבר ומגשר בין המערכות השונות ומאפשר את פעולתן. אך כאשר הוא אינו מטופל בצורה מתאימה הוא יכול לשמש נקודת תורפה, לייצר צווארי בקבוק, ולפגוע בביצועים של מערכות המידע בארגון. התוצאה יכולה להיות פגיעה ביעילות עבודתם ושביעות רצונם של המשתמשים העסקיים בארגון, ומכאן הדרך קצרה לפגיעה בשורה התחתונה של הארגון", כך אמר תומר לב, מייסד ומנכ"ל חברת דטה סייט.

חברת דטה סייט (DataSite) הינה חברת אינטגרציה ושירותים המתמחה בסביבות מסד הנתונים הארגוני, הן בצד האפליקטיבי והן בצד התשתיתי. בתחום האינטגרציה החברה מספקת פתרונות לניתוח מערכות, אפיון מחסני נתונים, פיתוח, ארכיטקטורה ותהליכי ETL ליישום פרויקטים בתחום ה-SQL הרלציוני. בתחום השירותים החברה מספקת שירותי DBA עם התמחות בשיפור ביצועים ותחזוקה שוטפת של בסיס הנתונים, ובשירותי IT מקיפים, כולל: שירותי סיסטם, שירותי גיבוי מרוחקים, הטמעות והתקנות שרתים ואחסון, ניהול פרויקטים, שירותי מיקור חוץ ועבודה מרחוק.

תומר, מה לדעתך האתגר המרכזי היום עימו מתמודדים מנהלי התשתיות והסיסטם?
אחד האתגרים המרכזיים של מנהלי התשתיות והסיסטם הינו נגזרת של המצב העסקי הכללי של השוק בכלל, והמגזר הארגוני בפרט. מצד אחד, מערכות מידע הפכו להיות משאב קריטי וחיוני כדי שארגון יוכל לעמוד במשימות היומיומיות שלו וביעדים שלו, והמשתמש העסקי דורש יציבות וזמינות של המערכות מכול מקום ובכול זמן. המשתמש העסקי פחות סולח מבעבר על זמני נפילה של המערכות, והוא מצפה לקבל ביצועים גבוהים. מצד שני, קיימת ציפייה מצד הנהלת הארגון, שמנהלי ואנשי ה-IT יספקו שירות ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, אבל במשאבים קטנים מבעבר. מה שמוכר כתופעת "לעשות יותר בפחות". זהו אתגר רציני, כאשר מנהלי התשתיות והסיסטם חייבים לפעול בחוכמה כדי לגשר בין כוחות מנוגדים אלה.

איך דטה סייט מסייעת להם להתמודד עם דרישות אלה?
דטה סייט – Microsoft Partnerההתמחות שלנו היא ביצועים והנשק שלנו הוא העלות. בתחום הביצועים אנחנו מביאים היכרות עמוקה ואינטימית עם מגוון של בסיסי נתונים, מה שמאפשר לנו לאתר ולתקן את נקודות התורפה של בסיס הנתונים הארגוני ולפתוח צווארי בקבוק. כך מתאפשר, הן למנהלי התשתיות ולמנהלי הסיסטם, לשפר את הביצועים של מערך ה-IT, כאשר לעיתים מדובר בשיפור של עשרות אחוזים. הם מרוויחים בכמה מישורים: מצד אחד, את שביעות הרצון של המשתמשים בארגון, אבל מצד שני הם גם מקבלים קרדיט על תמיכתם בשיפור הביצועים העסקיים בארגון.

גם בתחום העלויות אנחנו מסוגלים לסייע למנהלי התשתיות והסיסטם, שכן באמצעות שירותי DBA מקצועיים הארגון מקבל טיפול ראוי לבסיס הנתונים שלו, דבר ששומר עליו ומבטיח ביצועים גבוהים, תוך חיסכון ניכר בעלויות. מעבר לכך, טיפול נכון בביצועים דרך תחזוקת בסיס הנתונים מאפשרת לרוב לחסוך עלויות גבוהות של החלפת חומרה, דרך לשיפור ביצועים שמוצעת לעיתים על ידי יועצים שאינם מתמחים בבסיס הנתונים.

מה לדעתך הדבר שמייחד את דטה סייט ביחס לשוק?
מדובר בצוות של מקצוענים, סוג של סיירת מובחרת, שמכירה את הטכנולוגיה דרך הידיים והרגליים. מדובר באנשים שמכירים לאורכם ולרוחבם את בסיסי הנתונים, מבינים אותם לעומקם, מכירים את הרגישויות העסקיות והטכנולוגיות של התחום, וביצעו פרויקטים במאות ארגונים במצטבר. זהו כוח רב עוצמה, חד ומדוייק, שמסוגל בפרק זמן קצר במיוחד לאתר כשלים בבסיס הנתונים ולטפל בהם במהירות וביעילות.

לפרטים נוספים

אירועים קרובים