גוגל תרחיב את פרויקט הסיבים האופטיים שלה ל-34 ערים נוספות בארצות הברית

פרויקט Google Fiber, שעל פי החברה מספק אינטרנט במהירות גבוהה פי 100, זמין כיום בקנזס סיטי ובמהלך השנה יוצע גם באזורים נבחרים ביוטה ובטקסס ● עם ההרחבה הנוכחית, תפרוס ענקית האינטרנט סיבים אופטיים בערים נוספות, ובהן סן חוזה שבקליפורניה, אטלנטה שבג'ורג'יה ונאשוויל שבטנסי

גוגל (Google) ממשיכה להשקיע בפרויקט תשתיות האינטרנט העתידי שלה, Google Fiber. ענקית הטכנולוגיה הודיעה אמש (ד'), כי היא מתכוונת להרחיב את פריסת הסיבים האופטיים ל-34 ערים נוספות בארצות הברית, ולמעשה להציב איום תחרותי וממשי על ספקיות הפס הרחב במדינה.

פרויקט הענק, עליו הכריזה גוגל לראשונה לפני כשנה וחצי, החל בקנזס סיטי שבמיזורי, שזכתה להיות העיר הראשונה שבה נפרסו הסיבים האופטיים של גוגל. בשבועות האחרונים קיימה גוגל מגעים עם ערים בתשעה מחוזות גדולים בארצות הברית – כולל סן חוזה שבקליפורניה, אטלנטה שבג'ורג'יה ונאשוויל שבטנסי – בנוגע להפעלת פרויקט Fiber שלה, שעל פי החברה יספק אינטרנט במהירות גבוהה פי 100 מן הרשתות הממוצעות הקיימות כיום.

מאחר שגוגל מפיצה כיום תכני מולטימדיה רבים, כמו מוסיקה וסרטים למכשירים ניידים, היא מבקשת להבטיח את רוחב הפס הדרוש לכך, גם במחיר של השקעות גדולות מאוד בתשתיות. פרויקטים של גישה לרשת כמו Google Fiber יכולים גם לסייע להגדלת ההכנסות של החברה מעבר לעסקים הרגילים שלה ולהעניק לה תובנות בקשר להרגלי המשתמשים – מה שקריטי מבחינתה כדי להשיג תועלות טובות יותר מן הפרסומות.

כיום מספקת גוגל את שירות Fiber בקנזס סיטי תמורת 120 דולרים בחודש, ובשנה שעברה היא הודיעה על כוונתה להרחיבו לפרובו שב-יוטה ואוסטין שבטקסס במהלך 2014. תגובת הצרכנים בקנזס סיטי היא "מהממת", לדברי קווין לו, מנהל פרויקט Google Fiber. עוד ציין לו, כי עד סוף השנה תחליט החברה סופית באילו ערים ייפרס הפרויקט מתוך 34 הערים שכרגע נבדקות.

"אנו מתכננים לחלוק את מה שנלמד ב-34 הערים האלה", ציין מילו מדין, סגן נשיא לשירותי גישה בגוגל. "יכול להיות שזה לא מתאים לכל אחד, אבל ערים שישתתפו בתהליך הזה יהיו מוכנות יותר לקראתנו או לקראת כל ספק שירצה לבנות רשת סיבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים