יגאל שניידר, אלכסנדר שניידר: צריכת החשמל של מרכזי המחשוב היא 50% מעלות התפעול

"צריכת החשמל של חוות השרתים ממשיכה לעלות בשיעור ממוצע של כ-60% בכל חמש שנים", אמר שניידר, מנכ"ל החברה

"בניגוד להערכות ולתקוות בתעשייה, צריכת החשמל של חוות השרתים ממשיכה לעלות בשיעור ממוצע של כ-60% בכל חמש שנים. כבר היום, עלות האנרגיה החשמלית היא כמחצית מעלות התפעול השוטפת של מרכזי המחשוב", אמר יגאל שניידר, מנכ"ל חברת אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר אתמול (א') בפתיחת מפגש המנמ"רים והמנכ"לים של C3. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך השנה בוונציה שבאיטליה, ומשתתפים בו כמה עשרות מנמ"רים מכל מגזרי המשק ומנהלים בכירים של הספקיות העובדות איתם כל השנה, בין השאר CA, בזק בינלאומי, ONE1, דל (Dell), נטאפ (NetApp), פורטינט (Fortinet), סקיור ווב, מטריקס-BMC, אקטיפיו (Actifio), סמסונג (Samsung), אלקטיס, נוגאמי (Nogamy), קומסטאר (Comstar), פרנק-IT, אלכסנדר שניידר, mPrest, ORI וקו ישיר יחסי ציבור. את המפגש הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בהמשך הרצאתו התייחס שניידר לדרכים שבהם מנמרים צריכים להיות מודעים לכך כיצד הם יכולים לחסוך בהוצאות האנרגיה בדטה סנטרים תוך כדי שבירת מוסכמות ושחיתת פרות קדושות: "ניתן לחסוך חלק משמעותי מעלות ולהאט את קצב הצמיחה של הוצאות באמצעות תכנון וניהול נבון. לדוגמה, חשבון החשמל של מרכז מיחשוב עם 100 ארונות שרתים ינוע בין 3 מיליון שקלים בשנה ל-6.5 מיליון שקלים בשנה, תלוי ביעילות האנרגטית. החיסכון או, אם תרצו, הבזבוז, יכול להגיע ל 3.5 מיליון שקלים בשנה".

שניידר הוסיף כי "חוסר היעילות האנרגטי מתבטא לעתים קרובות גם במצוקה של מיזוג אוויר או בחוסר יכולת לספק אנרגיה חשמלית מספקת לציוד ה-IT. לכך יש השלכות שליליות גם על הרציפות העסקית של הארגון ועל הזמינות כמו גם על יכולת המנמ"ר וצוותו להגיב במהירות לצרכי הארגון ולקוחותיו". שניידר חזר והדגיש כי בעת עריכת מכרזים למיזוג אוויר, שהוא זללן האנרגיה הגדול ביותר בדטה סנטר, יש לחייב את הקבלן הזוכה לספק לא רק את המזגנים הזולים ביותר כפי שמקובל במכרזים, אלא את אלו בעלי היעילות האנרגטית הטובה ביותר, על פי מדדים בינלאומיים ידועים ומוכרים".

עוד הוסיף שניידר כי "מזגנים זולים אך בעלי יעילות אנרגטית נמוכה, יכולים לגרור את הארגון להוצאות תפעול ואחזקה שיעלו הרבה יותר מעלות המזגנים". לדבריו הנקודה הזו עדיין לא מוטמעת מספיק אצל המנמ"רים, דווקא בתקופה בה הם נדרשים להתייעלות וצמצומים.

בחלק האחרון של הרצאתו ציין שניידר כי החברה שלו מתמחה בבניית חוות שרתים מודולריות, שמראש מצמצמות את כמות ההון המושקע בחדרי מחשב, בין היתר על ידי ביצוע סקרים לבחינת ביצועים וסיכונים. עוד ציין שניידר כי החברה מקיימת קורסי העשרת ידע יחד עם ג'ון ברייס לתחום ניהול הדטה סנטר, תחום שלא מוכר למנמ"רים רבים. "לצורך העניין בנינו חוות שרתים שמשמשת כמרכז הדרכה למקצועות הדטה סנטר", סיכם.

בתום כנס המנמרים והמנכ"לים של C3 בונציה, התכנסו המשתתפים לתמונה קבוצתית. בהתאם למסורת המשתתפים הצטלמו עם החולצות של חברת ONE1. לא בצילום הוא ד"ר עדי קפליוק, הצלם, שלקח חלק פעיל בכנס.  צילום: ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מדבר שקר תרחק

    שוב פרסום מטעה של אנשים ומחשבים, זאת לא חוכמה לתרגם מאמרים של אחרים. מר שניידר המחשיב את עצמו כמומחה למתקני מחשב ומלעשה הוא איש מכירות ממולח שימכור ללקוח את המוצר שלעיו הוא ירוויח הכי הרבה כסף, ולא בהכרח את המוצר המתאים ללקוח, מציג נתונים לא נכונים ולא מתאימים למדינת ישראל. מתקן מחשב של 100 מסדים בהספק ממוצע של 6.5 קו"ט הפועל במשך כל השנה (חורף, קייץ ועונות מעבר) בהספק קבוע ולא משתנה, ובעל מקדם יעילות אנרגטית (PUE) יחסית גרועה של 2.0 יצרוך במשך שנה חשמל בעלות של 4.8 מש"ח. שיפור היעילות האנרגטית (PUE) ליעילות של 1.8 יביא את חשבון החשמל לסכום של 4.1 מש"ח. מתקן מחשב שצורך חשמל בעלות של 6.5 מש"ח וכולל מאה מסדים, כלומר צריכה של 11 קו"ט למסד לא קיים בתחומי במדינת ישראל !!! ראו הוזהרתם !!!

אירועים קרובים