שביעית מכלל חברות הסייבר המגייסות כספים – ישראליות

החברות גייסו סכום כולל של 165 מיליון דולר בשנה החולפת, סכום שמהווה 11% מכלל הגיוסים העולמיים בתחום ● הייצוא של ישראל בסייבר בשנה החולפת , 3 מיליארד דולר, גבוה מזה של בריטניה

ד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. צילום: קובי קנטור

14.5% מכלל החברות בעולם המגייסות כספים בתחום הסייבר הן ישראליות, כך אמר ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה.

את הנתון חשף אתמול (א') ד"ר מתניה במהלך סקירה של הנושא בישיבת הממשלה. הוא אף סיפר כי היצוא של חברות הישראליות בתחום הסייבר נאמד בשנת 2013 בכ-3 מיליארד דולר, המהווים כ-5% מהשוק העולמי הנאמד בכ-60 מיליארד דולר. לשם השוואה, אמר, היצוא של ישראל בתחום גדול פי 3 מזה של בריטניה.

ד"ר מתניה ציין בסקירה כי בשנה החולפת גייסו החברות הישראליות בתחום 165 מיליון דולר, המהווים 11% מסך גיוסי הכספים בעולם בתחום הסייבר.

בנוסף עדכן ראש המטה הקיברנטי הלאומי כי בישראל ישנם 20 מרכזי מחקר ופיתוח בתחום הסייבר של חברות רב-לאומיות, וכ-200 חברות הזנק פועלות בתחום, מתוכן 100 חברות חדשות. ד"ר מתניה עדכן כי בעקבות הנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקדם את יצוא טכנולוגיות הסייבר, תושלם בקרוב עבודת הצוות הבוחן הסרת חסמים על ייצוא טכנולוגיות סייבר – על מנת לעודד עוד יותר את התעשייה.

ד"ר מתניה הביא בישיבת הממשלה תמונת מצב עדכנית על התפתחות קריית הסייבר הלאומית בבאר שבע (CyberSpark). מדובר, אמר, במתחם ראשון מסוגו בעולם, שיכלול חברות מובילות בתחום, גופים ביטחוניים, מרכזי מחקר אקדמי, מסגרות חינוך מיוחדות המתמחות בתחום הסייבר וגופים ממשלתיים לאומיים העוסקים בתחום הסייבר.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "הקמנו את מטה הסייבר הלאומי במטרה להפוך את מדינת ישראל למעצמת סייבר. כשאני אומר מעצמת סייבר, אני מתכוון להגנה בסייבר, ואכן היכולת הזאת הולכת ונבנית, בין השאר בזכות הובלת המטה".

"אנחנו רוצים", אמר נתניהו, "לאפשר הגנה טובה יותר לכל נדבכי המדינה, שיותר ויותר הופכים להיות מתואמים ונשלטים על ידי מערכות דיגיטליות. אני רואה במטה גם זרז לפיתוח כלכלי רב עוצמה, יש התעניינות בינלאומית אדירה ביכולות שלנו, והדבר הזה יכול לשרת לא רק את מרכיב ההגנה, אלא גם את מרכיב הצמיחה הכלכלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים