גוגל חשפה טלפון עם סורק תלת ממדי

המכשיר נמכר בשלב הראשון למפתחים בלבד, כדי שאלו יפתחו אליו יישומים

גוגל (Google) חשפה טלפון סלולרי עם סורק תלת ממד מובנה שעשוי לחולל מהפכה בעולם הניווט. המכשיר, המכונה Project Tango, יכול ליצור מפה תלת ממדית של הסביבה בזמן אמת. בשלב ראשון נמכר המכשיר למפתחים בלבד, על מנת שאלו יפתחו יישומים שיתבססו עליו – מיישומי ניווט ועד משחקים בטכנולוגיה דומה לזו של חיישני Kinect בקונסולות Xbox של מיקרוסופט (Microsoft).

"Project Tango נועד להקנות למכשירים הבנה של המרחב והתנועה ברמה כמו-אנושית באמצעות שילוב של חיישנים וראייה ממוחשבת. כך ניתן ליצור חוויות שימוש חדשות ומשופרות – ובכלל זה סריקה תלת ממדית, ניווט בתוך מבנים ומשחקים שאפשר להיטמע בתוכם" על פי ג'וני לי, המנהל הטכני של הפרויקט בחטיבת ATAP של מוטורולה (Motorola) שצורפה בשבוע שעבר לגוגל.

הטלפון מצויד במצפן ובג'יירוסקופים, בדומה למכשירים אחרים, ובנוסף גם בחיישנים ויזואליים דומים לחיישני Kinect, אשר סורקים את סביבת החדר שבו הוא נמצא. הפיתוח נמשך כשנה ובוצע, בין השאר, באוניברסיטאות, מכוני מחקר וחברות מתשע מדינות ברחבי העולם. "עכשיו אנחנו מוכנים למסור אבות טיפוס למפתחים שמבינים את החזון והאפשרויות, ויכולים ליצור יישומים מתאימים שיהפכו את הרעיונות למציאות", סיכם לי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים