אסף שטרן, מנכ"ל Comstar: "ארגונים רבים עדיין לא עברו למערכות מבוססות רשת – על אף שהדבר מתבקש"

"מעבר למערכות מבוססות רשת מביא יעילות וחיסכון", אמר שטרן בכנס המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים ● לדבריו, "ווב חוסך את הצורך בהתקנת עמדות עבודה ומרכז את מאמצי האבטחה"

"יש עדיין בישראל ארגונים רבים שלא עברו למערכות רשת, על אף שהדבר מתבקש לנוכח הצורך בהתייעלות וחיסכון שנדרשים להם כיום", כך אמר אסף שטרן, מנכ"ל חברת התוכנה Comstar, בכנס המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע בוונציה.

בכנס השתתפו כמה עשרות מנמ"רים ומנכ"לים של חברות המספקות שירותים לענף, בהן CA, בזק בינלאומי, One1, דל (Dell), נט-אפ (NetApp), אלכסנדר שניידר, Fortinet ,SecureWave, מטריקס, BMC, אקטיפיו, סמסונג (Samsung), אלקטיס, Nogamy, Frank IT, ORI, קו ישיר יחסי ציבור וכאמור, Comstar. הנחה את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

Comstar הוא בית תוכנה שמתמחה בבניית מערכות אתרים ובעולם הווב. לדברי שטרן, "במשך השנים פיתחנו מערכות לניהול של עובדים, מערכות מידע ארגוניות ומידע רפואי. אנחנו מביאים מצד אחד את הניסיון שלנו ומצד שני, את תפיסת העולם הצעירה והרעננה שלנו".

שטרן דיבר גם על חוויית המשתמש. "אף על פי שהמעבר למערכות מבוססות ווב מתבקש, אם ממשק המשתמש לא יוצר את האווירה הנכונה, הוא גורם לתחושת חוסר הזדהות ובכך משפיע על רמת ההתחברות אליו", אמר. לדבריו, "חברות רבות שוכחות את נושאי האסתטיקה וחוויית המשתמש. כל ארגון מודרני משקיע משאבים בריהוט המשרדי ובעיצוב חללי העבודה, אבל פחות בחוויית המשתמש"

בחלק השני של הרצאתו הוא מנה את הסיבות העיקריות שצריכות להניע מנמ"רים לדחוף את הארגונים שלהם לעבר הווב. "ווב חוסך את הצורך בהתקנה של עמדות עבודה, הכול נעשה דרך הדפדפן. מאמצי האבטחה מרוכזים – במקום שבכל מחשב יהיה צורך באבטחת מידע משמעותית, באפליקציות ווב, ההשפעה של פרצת אבטחה בכל אחת מעמדות העבודה הרבה פחות משמעותית. כמובן שזה לא אומר שלא צריך אבטחה כלל או שאין סיכוני אבטחה משמעותיים גם לעמדות. יתרונות נוספים הם חיבור קל יותר מרחוק ושימוש במשאבים מועטים מצד המשתמש", ציין.

הוא מנה גם את החסרונות שבדבר: "מאחר שהמידע מרוכז במקום אחד, יש צורך באבטחה רב שכבתית. בנוסף לאבטחת מידע מהסוג הישן, שנפתרת על ידי תפקידים (Roles) של מערכת ההפעלה, יש צורך באבטחה של הקוד עצמו ושל הגישה למערכת. מסיבה זו אנחנו מעדיפים לעבוד עם טכנולוגיית Asp.Net, שמספקת פתרונות אבטחה מובנים. כמו כן, הקוד נבנה מתוך היכרות עם שיטות פריצה, כגון SQL injection ו-XSS".

חסרון נוסף, לדבריו, הוא הקריטיות והתלות ברשת. "ברגע שהרשת נופלת – כל הארגון מושבת, ולכן בכל ארגון חייב להיות מישהו שיוודא כל הזמן שהרשת באוויר", אמר שטרן. "כך גם לגבי התלות בשרת, אם כי מאחר שהשרתים החדשים הרבה יותר יציבים מקודמיהם, נפילת שרתים היא דבר נדיר כיום".

בחלק האחרון של הרצאתו התמקד שטרן בדרכים לתכנון מערכת נתונים: "הדבר החשוב ביותר הוא בניית מסכי תוכנה מתאימים לצרכי החברה ומקבילים לאופן שבו תהליכים בה מתנהלים. כשלקוח מגיש טופס ורק לאחר מכן מועבר לטיפול במחלקה מסוימת, יש צורך שהתהליך יתנהל באותו הסדר גם בתוכנה. אם החברה מעבירה לעובדים מסרים מסוימים, חשוב שהם יהיו מיוצגים בתוכנה. דף הכניסה יכול לשמש כלוח מודעות מותאם אישית, בו כל משתמש רואה את המידע שרלוונטי לו לאותו יום עבודה".

דוברים נוספים בכנס היו אבי סימון, מנהל הלקוחות אנטרפרייז ב-דל, ואלי פרנק, מנכ"ל Frank IT, שדיבר על האקס פקטור להצלחה בעסקים. בחלק האחרון של האירוע נערך פנל שעסק בתוכניות העבודה של המנמ"רים ל-2014. חתמה את הכנס הרצאה שלוותה בסרט של איתי זימן, מנמ"ר מכבי דנט, שסיפר חוויות ממסע לנפאל אותו ערך בנובמבר אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים