קוואלקום בשני שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראלים

הראשון, עם Corephotonics ליצירת מצלמה, והשני עם מגיסטו ליצירת תוכנת צילום מבוססת אינטליגנציה מלאכותית

רוצה לכבוש עוד שוק. קוואלקום

קוואלקום (Qualcomm), הציגה אתמול (ב'), במהלך הקונגרס הסלולרי העולמי (MWC) שבברצלונה, שני שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות.

הראשון שבהם הוא עם Corephotonics – ליצירת המצלמה הראשונה בעולם בעלת זום אופטי המבוסס על גישת הצילום החישובי (Computational Photography). מדובר בתהליך המשלב אופטיקה ייחודית ועיבוד תמונה, והתוצרת שלו היא ביצועין אופטיים ברמה גבוהה.

המצלמה הדואלית, שתוכננה על ידי החברה הישראלית,  מציעה זום אופטי קומפקטי במיוחד המותאם לסמארטפונים, והיא מנפיקה תמונות ברזולוציה של 13MP עם זום אופטי 3X, ו-וידאו HD מלא עם זום אופטי 5X.

הטכנולוגיה שמאחורי הפתרון בנויה על אלגוריתמים מתוחכמים לשילוב תמונות (Image Fusion), שפותחו על ידי הסטארט-אפ ושולבו על ידי צוותי ההנדסה של שתי החברות. החשיבות שלו היא בכך שעתה אפשר להתמודד מול מגבלות הגובה והעובי של הסמארטפונים המודרניים יותר.

שיתוף הפעולה השני הוא עם חברת מגיסטו (Magisto), והוא החל כדי ליצור את CamCrew, תוכנת צילום מבוססת אינטליגנטציה מלאכותית המצלמת ומנתחת באופן אוטומטי קטעי וידאו שצולמו בסמארטפון, ועורכת אותם לעלילה קוהרנטית אחת. מהחברה מספרים שמדובר בתוכנה המדמה "צוות צילום שנמצא בתוך הסמארטפון"', ומוסרים שהתוכנה גם תשפר את איכות הצילום על ידי משוב בזמן אמת לגבי התאורה, המסגור והיציבות.

מהחברה מספרים כי "הצלם-החכם של CamCrew, בשילוב עם טכנולוגית הליבה לעריכה חכמה של Magisto, מציעים לכל משתמש תהליך הפקה מלא אותו יכול לבצע צוות צילום מקצועי, הכל באמצעות הטלפון החכם: במאי הקובע את אופן הביצוע ומספר את הסיפור, צלם הלוכד תמונות איכותיות וצוות עריכה והפקה היוצר את הסרט במקביל לחוויה בחיים האמיתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים