חזקי גיל, RSA: "המודעות לסייבר גדלה משמעותית – וניתן לראות זאת בתקציבים של מנהלי האבטחה"

"לשמחתי, מנהלי אבטחת המידע לא לבד: גם המודעות בקרב המנמ"רים והמנכ"לים בארגונים גדלה פלאים בתקופה האחרונה. הם ראו שהאיומים האלה אמיתיים", אמר גיל - מנהל מכירות אגן הים התיכון ב-RSA, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "סייבר זו לא רק מילה מאיימת, אלא סיטואציה אמיתית שחווה כל מנהל אבטחת מידע"

"המודעות של מנהלי אבטחת המידע בישראל לתחום הסייבר גדלה באופן משמעותי בשנתיים-שלוש האחרונות – וניתן לראות זאת בתקציבים של מנהלי אבטחת המידע", כך אמר חזקי גיל – מנהל מכירות אגן הים התיכון ב-RSA. לדבריו, "המנמ"רים מפרישים היום תקציבים גדולים יותר למנהלי אבטחת המידע, ובזכות התקציבים הללו, הם נערכים טוב יותר להתמודדות עם איומי הסייבר – גם ברמת הפתרונות שהם רוכשים ומטמיעים וגם ברמת כח האדם שמנהל את פעילות הסייבר הזו. להטמיע זה דבר אחד, אבל צריך גם לנהל ולתפעל את כל מערך אבטחת המידע הזה 24/7".

גיל אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך אמש (ב') – ערב פתיחת כנס הענק RSA Conference 2014. האירוע, שמשך אליו כ-25 אלף מומחי אבטחת מידע מכל העולם, מתקיים השבוע בסן פרנסיסקו שבקליפורניה ויינעל ביום ו' הקרוב. הנציגות הישראלית לכנס כוללת בין 100 ל-150 נציגי לקוחות, שותפים וחברות בתחום אבטחת המידע, חלקן אף מציגות בתערוכה שנערכת במקביל.

"לשמחתי, מנהלי אבטחת המידע לא לבד", הוסיף גיל: "גם המודעות בקרב המנמ"רים והמנכ"לים בארגונים גדלה פלאים בתקופה האחרונה. הם ראו שהאיומים האלה אמיתיים, מכיוון שגם בארץ וגם בעולם, לא מעט חברות חוו מתקפות סייבר מתקדמות. לדעתי, המודעות הזו הובילה לכך שהמנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע בארגונים שמים היום דגש גדול הרבה יותר על עולם הסייבר – הן ברמת התקציבים, הן ברמת כח האדם והן ברמת ההיערכות של הארגון כולו למתקפות סייבר מתקדמות".


"
המנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע בארגונים שמים היום דגש גדול הרבה יותר על עולם הסייבר". חזקי גיל, RSA. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

בהתאם לכך, ציין, "בכנס השנה ידברו לדעתי באופן נרחב על עולם הסייבר. הנושא עדיין מאוד מהותי לרוב מנהלי אבטחת המידע ולהערכתי זה יבוא לידי ביטוי גם בהרצאות המרכזיות. סייבר זו לא רק מילה מאיימת, אלא סיטואציה אמיתית שחווה כל מנהל אבטחת מידע. הגידול הזה במודעות נובע בין היתר מכך, שמנהלי אבטחת המידע הבינו שהצורך בפתרונות הגנה מפני איומי סייבר הוא אמיתי".

"גם אנחנו, בגוף המכירות של RSA בישראל, התמקדנו בשנה האחרונה בעיקר בעולם הסייבר", אמר גיל. "ל-RSA יש מספר פתרונות בעולם הזה, ובראשם RSA Security Analytics, שנותן מענה נרחב ביותר למנהל אבטחת המידע ברמת הנראות בתוך הארגון: הן ברמת הרשת, הן ברמת השרתים והן ברמת תחנות הקצה. בשנה האחרונה שמנו דגש גדול על הפתרון הזה בפעילות של RSA בארץ ובעקבות זאת אני שמח לספר שעשרות לקוחות הטמיעו את המוצר".

"אומרים ש-'הנבואה ניתנה לשוטים', אז קשה לי לנבא איך יראה העתיד, אולם להערכתי הזהירה, עולם הסייבר ימשיך להיות בראש סדרי העדיפויות. לדעתי נראה המשך ישיר של הפעילות בעולם הסייבר – גם ברמת ההגנה, ובטח ברמת ההתקפה. יש לא מעט גורמים עוינים שירצו להמשיך במתקפות הסייבר שלהם, כאשר התחכום שלהן רק ילך ויגבר – והחברות יצטרכו להיערך בהתאם".

לסיכום, אמר גיל, כי "המסר שלי למי שלא הצליח להגיע לכנס השנה הוא לעשות את המאמצים כדי להגיע בשנה הבאה. ברמת החשיפה – 'לראות ולהיראות' – הכנס הזה הוא החשיפה הגדולה ביותר שניתן להשיג בשוק שלנו. מנהל אבטחת מידע שיגיע לכאן יוכל לשמוע מטובי המרצים כיצד הם רואים את עולם אבטחת המידע ואיך להיערך טוב יותר. המלצתי היא, לעשות את כל המאמצים הרלוונטיים כדי לאפשר למנהל אבטחת המידע, או מי מטעמו בארגון, להגיע לכנס בשנה הבאה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים