יוסי בר-אל, סומת: "בעידן של כלכלה רעועה, נדרש לנהל באופן מושכל את הוצאות התפעול של הדטה סנטר"

"כל מנהלי התשתיות אוחזים בדיעה כי חשוב מאד לצמצם את עליות התפעול וצריכת האנרגיה במרכזי המיחשוב. אנו מתרגמים את כלל התובנות הללו לכדי מעשה", אמר בראל, מנכ"ל החברה

"בעידן כיום, תקציבי ה-IT ודרישות הקיבולת של מרכזי המיחשוב ממשיכים לעלות, למרות הכלכלה הרעועה. המשמעות של מצב זה הינה שלמרות שהארגון פחות רווחי, הרי ייתכן מצב בו ההוצאות על ה-IT, ובתוכן על תפעול הדטה סנטר – יגדלו. מצב זה דורש ניהול מושכל של ההוצאות על תפעול הדטה סנטר", כך אמר יוסי בר-אל, מנכ"ל סומת.

בר-אל דיבר בכנס Data Center & Infrastructure. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים באחרונה במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי בר-אל, החברה בראשותו פועלת מזה חצי יובל שנים, ופעילותה מתמקדת בארה"ב ובישראל. היא מספקת פתרונות אינטגרציה מסוגים שונים לדטה סנטר עבור כלל מגזרי התעשייה.

הוא ציטט מחקר שערך Uptime Institute, שבחן מי הוא הגורם בארגון אשר משלם על הוצאות החשמל של הדטה סנטר. המחקר העלה כי ב-80% מהמקרים המשלם הוא מי שמתפעל אותו, בעוד שב-16% מהארגונים – מי שמשלם הוא גוף ה-IT. "מה שמעניין ארגונים הוא הצורך והרצון בהפחתת צריכת האנרגיה", אמר בר-אל.

בר-אל הציג הטמעות של מרכזי מיחשוב גדולי מימדים של ענקיות האינטרנט, דוגמת גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo), אפל (Apple) ופייסבוק (Facebook), שהשתמשו במגוון טכנולוגיות לצמצום עלויות התפעול של מרכזי מיחשוב אלה, ביניהם אנרגיה מתחדשת, קירור "בין השורות", ועוד. "כל החברות הללו הטמיעו פתרונות שגם אנו יכולים ליישם – ובכך להוזיל את עלויות התפעול של הדטה סנטרים", אמר בר-אל.

בר-אל סיים באומרו כי "כל מנהלי התשתיות, כך על פי המחקרים השונים, אוחזים בדיעה כי חשוב מאד לצמצם את עליות התפעול וצריכת האנרגיה במרכזי המיחשוב. אנו מתרגמים את כלל התובנות הללו לכדי מעשה, ומביאים למימוש ההבנה, כי אפילו במצב הכלכלי הקיים, הדטה סנטר חווה גידול – ולמרות זאת נדרש לתפעל אותו בפחות משאבים. זה מה שאנו עושים – מפחיתים עלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים