גוגל השקיעה בתשתיות הדטה סנטר שלה יותר משבעה מיליארד דולר בשנה החולפת

הסכום משקף גידול של פי שניים לעומת זה שענקית האינטרנט הוציאה על מרכזי הנתונים שלה ב-2012 • בשבע שנים השקיעה החברה יותר מ-21 מיליארד דולר בבניית מרכזי נתונים

גוגל (Google) השקיעה על תשתיות הדטה סנטר שלה 7.35 מיליארד דולר במהלך 2013, כך עולה מניתוח תוצאותיה הכספיות. הסכום משקף גידול של כמעט כפליים לעומת זה שענקית האינטרנט הוציאה על מרכזי הנתונים שלה בשנת 2012 – 3.27 מיליארד דולר. אנליסטים ציינו כי היקף השקעה חסר תקדים זה של הוצאות, משקף את רוחב היריעה של תכנית בניית חוות שרתים של גוגל.

ההוצאות נובעות מהתרחבות מסיבית של גוגל ברשת הגלובלית של מרכזי הנתונים שלה, שאנליסטים ציינו ככזו המייצגת אולי את מאמץ הבנייה הגדול ביותר בהיסטוריה של הענף בדטה סנטר.

החברה דיווחה בתחילת החודש על הוצאות של 2.26 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה, לטובת בניית מרכזי הנתונים שלה. ברבעון השלישי הנתון עמד על 2.29 מיליארד דולר, ובמחצית הראשונה של השנה שחלפה הסכום עמד על 2.8 מיליארד דולר.

ההשקעה התפרסה בהוצאות של מאות מיליוני דולר – כל אחת – על כמה ממרכזי הנתונים של גוגל: באורגון, אייווה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה ומחוץ לארה"ב – בבנייה של מרכז נתונים חדש בבלגיה.

בסך הכל, מ-2006 עד מחצית 2013, גוגל השקיעה יותר מ-21 מיליארד דולר בבניית מרכזי הנתונים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים