אריק שמידט, יו"ר גוגל: "בעוד כמה שנים לא יהיה אפשר עוד לצנזר את האינטרנט"

הרשת תגרום בחמש השנים הקרובות להפיכות נוספות, דוגמת זו שאירעה באוקראינה, מעריך שמידט ● הוא צופה כי הממשלות לא יוכלו להמשיך במשטר הפיקוח הקפדני על הרשת וכי התפתחויות חיוביות בנושא צפויות במיוחד בסין

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית

האינטרנט יגרום בחמש השנים הבאות לעוד הפיכות, כמו זו שהתחוללה לפני ימים אחדים באוקראינה – כך צופה אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google). לדבריו, ההפיכות הללו יקרו לאחר שעוד שני מיליארד אנשים יחוברו לרשת – מה שצפוי לקרות בתקופה זו.

שמידט אמר בראיון ל-CBS כי האינטרנט מהווה כוח שינוי שמאפשר ליחידים לראות ולשמוע דברים שמעולם לא נראו ולא נשמעו בעבר.

ג'יירד כהן, העומד בראש משרד הרעיונות של גוגל, נשאל בראיון כיצד הוא רואה את עתידה של סין, מדינה שמגבילה מאוד את הגישה של תושביה למידע באינטרנט. הוא השיב כי משהו מיוחד יקרה במדינת הענק, כשמיליארד אנשים יתחברו בשנים הבאות ויטענו את טענותיהם בקשר לממשלה ולמשטר.

לדברי שמידט, "יהיה קשה מאוד להמשיך לדכא בסין ביטוי חופשי ודיון ברשתות חברתיות גדולות כמו Weibo ו-WeChat, שיש להן 300 או 400 מיליון משתמשים". הוא הוסיף כי שוחח עם כהן על האפשרות ש-"בתוך עשור, הפיקוח והצנזורה הנוראיים המיושמים על ידי כמה ממשלות יהיו בלתי אפשריים פרקטית, כי אנשים ימצאו, וכבר מוצאים, דרך לעקוף אותם".

לאחר שסיירו ב-40 מדינות, כולל כאלה בעלות משטר קפדני, כמו סין וצפון קוריאה, שני הבכירים בענקית האינטרנט הגיעו למסקנה שהרשת היא הכוח שיניע שחרור וחופש ושאי אפשר לעצור אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים