תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ארבע מגמות בענן לשנה הקרובה

ארבע מגמות בענן לשנה הקרובה

25/02/2014 18:25

מאת ד"ר וורנר פוגלס, ה-CTO של אמזון

במבט לאחור על 2013, אנו יכולים לומר כי הענן הפך למנוע אדיר של חדשנות בכל תחומי החיים. AWS (ר"תAmazon Web  Services), חטיבת מיחשוב הענן של אמזון שהייתה חלוצה בגישת הענן, משמשת מאות אלפי עסקים ברחבי העולם, המתמקדים בבניית מוצרים טובים יותר עבור לקוחותיהם. החל מסטארטאפים גלובליים בעלי צמיחה מהירה כגון Dropbox, אינסטגרם (Instagram), ספוטיפיי (Spotify), פינטרסט (Pinterest) ושזאם (Shazam), דרך חלק מהארגונים הגדולים בעולם, כגון Shell, סמסונג (Samasung), ויוניליוור (Uniliver), ועד לממשלות, גופי השכלה ומכוני מחקר. כולם משתמשים בטכנולוגיות מחשוב ענן כדי לחדש ולספק שירות טוב יותר ללקוחות ולאזרחים ברחבי העולם.

לפניכם ארבע מגמות הבשלות להתעצם ב- 2014.

הענן יאפשר לתוכן לעקוב אחריך לכל מקום
הענן משנה את הדרך בה אנו משתמשים במכשירים ניידים. בעבר, תוכן היה מועבר למכשיר. כעת מכשירים הם רק חלון לתוכן ולשירותים הזמינים בענן. הדבר החל עם הסמארטפונים והטאבלטים שלנו. לא משנה מה המכשיר בו אנו משתמשים או המיקום. כעת גישה זו עוברת למכשירים שאינם ניידים, כגון הטלוויזיה החכמה של סמסונג, שהפונקציונליות המרכזית שלה מבוססת על תוכנה המחוברת לשירותים בענן. המכונית שלי כבר מחוברת לנגן המוזיקה מהענן של אמזון, עם גישה למוזיקה ולווידאו, לעיתונים ולספרים, וגם למסמכים שלי בשירותים כגון Dropbox. הענן מאפשר לתוכן לעקוב אחריי בכל מקום.

אנליטיקה מבוססת ענן משפרת את עולם ה-offline

חוקרים משתפים פעולה בענן על בסיס מידע הזורם בזמן אמת אל אחסון ענן ממכשירים כגון ה"מארס רובר" או מרצף ה- DNA אילומינה. ב- 2014 צפויה הצפה של מידע המיוצר בזמן אמת ממכשירים ואשר מאוחסן, מנותח ומשותף בענן. נראה צמיחה בענן התעשייתי – סביבות ייצור המצוידות בחיישנים ומעבירות מידע כדי לשפר יעילות ואמינות.
גם בחיי היומיום נראה עליה בחיישנים המחברים מכשירים לענן. חברות תחבורה בכל העולם מציידות אוטובוסים ורכבות בחיישנים המזינים פלטפורמות שיכולות לספק לנוסעים עדכונים בזמן אמת, ויש שירותים המשתמשים במידע מאפליקציות בטלפונים של נוסעים כדי לספק מידע תחבורתי בזמן אמת.

הענן מאפשר לכולם להפוך לחברות מדיה
ב-2014 אנו צפויים לראות עליה בארגונים המוסיפים יכולות מדיה להיצע שלהם. דוגמא טובה לכך נמצאת במועדוני ספורט, המחפשים ליצור ולבסס תקשורת עם בסיס האוהדים, ומעורבות לאורך השבוע דרך תפוצה יומית של מדיה ייחודית ורעננה, עם הכנסות משמעותיות ממנויים.

שירותי ענן עבור גופי הפקה וכן להפצת מדיה, מאפשרים לכל אחד להפוך לערוץ תקשורת בינלאומי ללא צורך בהשקעת הון, כמו LiverpoolTV המבוסס על AWS.

ארגוני אומנות ובידור מספקים גישה להופעות שלהם באמצעות הפקת מדיה בענן. כך ניתן להגיע לקהלים נרחבים בהרבה, שלא יכולים להגיע להופעות באופן אישי, וההכנסות גדלות.

מהיר יותר ויותר, הענן מעביר את עיבוד המידע לזמן אמת
עד עתה, הביג דאטה התמקד בעיקר בנקודת מבט היסטורית, תוך דרישת עוצמות מחשוב ואחסון. AWS מוסיפה יכולות עיבוד בזמן אמת: רואים עליה באנליטיקה של מידע שמאפשרת להשיג תוצאות בזמן אמת, ומשנה את המוצרים שארגונים יכולים לבנות. לדוגמא, חברות עם המלצות בזמן אמת של "אנשים ברשת שלך קוראים X". נטפליקס (NetFlix), המעבדת למעלה מ- 40 מיליארד אירועים ביום, משתמשת באנליטיקה בזמן אמת כדי להעצים פעילות, מעורבות לקוחות ומדדים עסקיים.

Bankinter בספרד משתמש ב-AWS לסימולציות של סיכוני אשראי להערכת הבריאות הפיננסית של הלקוחות, והצליח להפחית את זמני העיבוד מ-23 שעות ל-20 דקות, ולהעביר את האנליסטים ממבט על היום הקודם, למחשוב בזמן אמת כמעט.

לפרטים והרשמה לכנס Supercharge Your Cloud של מטריקס, AWS ו-BMC, ב-26 בפברואר, ליחצו כאן

אירועים קרובים