פורד עוברת ממיקרוסופט לבלקברי

יצרנית הרכב תבסס את הדור הבא של מערכת המידע והבידור לרכב שלה על פלטפורמה של החברה הקנדית, אחרי שהמעבר שלה לענקית מרדמונד גרם לצניחה בשביעות רצון הלקוחות

פורד (Ford) תבסס את הדור הבא של מערכתSync למידע ובידור המותקנת במכוניותיה על מערכת ההפעלה QNX של בלקברי (BlackBerry) במקום על Windows Embedded Automotive של מיקרוסופט (Microsoft) – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg).

על פי הדיווח, המעבר יחסוך לפורד כסף וישפר את הגמישות וקצב הפעולה של המערכות המותקנות במכוניות שייצרה. בפורד מקווים שהמעבר יגביר את שביעות הרצון של הלקוחות, שכן בעקבות המעבר בשנת 2010 לדור השני של מערכות Sync המבוססות על טכנולוגיה של מיקרוסופט, מערכות שכונו MyFord Touch, צנחה יצרנית הרכב מהמקום החמישי למקום ה-23 בסקר האיכות השנתי של ג'יי. די. פאואר (J.D. Power) – צניחה שיוחסה במידה רבה לאיכות הירודה של מערכות המידע והבידור במכוניות החברה.

במגזין הצרכנים Consumer Report כינו את מערכות MyFord Touch "מתסכלות", ובבלוג של המגזין נכתב כי הן "מתוכננות גרוע", "מסורבלות עד כדי טירוף", "מבזבזות זמן ומגושמות", ואף "מסיחות את הדעת בזמן הנהיגה". בתביעה ייצוגית שהגיש ארגון נהגים מקליפורניה בשנת 2013 נטען כי נהגים רבים מתלוננים שהמערכות "קופאות, מפסיקות לפעול, מחשיכות מסך, אינן מגיבות לפקודות ואינן מאפשרות לחבר את הטלפון הסלולרי".

פורד החלה לפתח את מערכות MyFord Touch/Sync ביחד עם מיקרוסופט בשנת 2005, ועל פי מיקרוסופט הייתה פורד "יצרנית הרכב הראשונה שיישמה מערכת סוחפת למידע ובידור במכוניותיה". מאז שהושקה מערכת Sync בשנת 2007 הייתה פורד הלקוחה הגדולה ביותר של פלטפורמת Windows Embedded Automotive של מיקרוסופט, בעוד שיצרניות רכב אחרות דוגמת פיאט (Fiat), קיה (Kia) וניסאן (Nisan) יישמו את הטכנולוגיה בצורה פחות שאפתנית.

על לקוחות חטיבת QNX של בלקברי נמנות כבר יצרניות הרכב GM ,BMW, אקורה (Acura), אאודי (Audi), קרייזלר (Chrysler), דייהו (Daewoo, יונדאי (Hyundai), לנד רובר (Land Rover), פורשה (Porsche), רנו (Renault) וסאאב (Saab). אנליסטים מעריכים כי שיעור החדירה של מערכות QNX מגיע לכ-70% מהשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים