סמסונג הציגה שתי מערכות על שבב חדשות בסדרת ה-Exynos 5

הראשונה היא עדכון למעבד ה-Octa בעל שמונה הליבות והשנייה כוללת מעבד ראשון שמוצע בשוק עם שש ליבות

סמסונג (Samsung) היא השם החדש ברשימת החברות המציגות מערכות על שבב חדשות בתערוכת MWC. החברה הכריזה על שתי מערכות חדשות בסדרת ה-Exynos 5, אחת עדכון למעבד ה-Octa מתומן הליבות שלה, והשנייה כוללת את המעבד הראשון שמוצע בשוק עם שש ליבות.

ה-Octa 5422 היא, כאמור, גרסה מעודכנת של ה-Octa 5420 שמותקנת בליבו של ה-Note 3, הפאבלט עליו הכריזה החברה לאחרונה. מדובר במערכת שמציגה את טכנולוגיית ה-big.LITTLE של AMR כפי שסמסונג נוהגת להשתמש בו: שתי קבוצות של ארבעה מעבדים כל אחת. קבוצה של מעבדי Cortex-A15 במהירות של 2.1 ג'יגה-הרץ וקבוצה של מעבדי Cortex-A7 במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ. השבב הגרפי הוא ה-Mali-T628 של ARM.

אותו שבב גרפי שוכן בקרביו של ה-Hexa 5260, שבעיקרון בנוי באותה תצורה כמו מעבד השמונה ליבות, אבל בקבוצה המהירה יותר יש רק שתי ליבות Cortex-A15 במהירות של 1.7 ג'יגה-הרץ. הקבוצה השנייה מכילה ארבע ליבות Cortex-A7 במהירות של 1.3 ג'יגה-הרץ.

שתי המערכות על שבב החדשות יכולות לתמוך ברזולוציה של עד 2,560×1,440 פיקסלים, ושתיהן מצוידות בשני ערוצי זיכרון כפולים. המצלמות שניתן לחבר אליהן יכולות להיות ברמה של עד 16 מגה-פיקסלים. מבחינת תקשורת הן תומכות ב-WiFi בתקן 802.11b/g/n. כמו כן הן תומכות בטכנולוגיית העיבוד ההטרוגני של סמסונג שמאפשרת במצבים מסוימים להפעיל את כל ליבות העיבוד בבת אחת.

שני המעבדים החדשים כבר נמצאים על פס הייצור של החברה, וההערכה היא שה-Hexa 5260 ישולב בגרסת המיני של ה-Galaxy S5 החדש שתוכרז בהמשך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים