רנית זקצר, מטריקס: "הגבינה זזה – הענן כאן כדי להישאר"

"השאלה היא כבר לא האם וגם לא מתי להטמיע מיחשוב ענן, אלא איך ובצורה המיטבית", אמרה זקצר, ה-CTO של מטריקס ● לדבריה, "שם המשחק הוא ענן בן כלאיים"

"מיחשוב הענן נחשב בעבר כתחום בו מטפלות רק חברות סטארט-אפ ואילו בקרב ארגוני אנטרפרייז הוא מדשדש. לא עוד! מיחשוב הענן כאן, והוא כאן כדי להישאר. הגבינה זזה ועל המנמ"רים להפנים זאת. כבר לא קיימת שאלה האם להיכנס לענן, השאלה היא איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר", כך אמרה רנית זקצר, ה-CTO של מטריקס.

זקצר דיברה בפתחו של אירוע שערכה החברה היום (ד') בזאפה הרצליה, בהשתתפות כ-300 לקוחות. האירוע נערך בשיתוף BMC ו-AWS.

בדבריה ציטטה זקצר נתונים של חברות המחקר: "פורסטר (Forrester) צופה שבתוך שנים ספורות, היקף השוק של הענן הציבורי יהיה גדול כפליים מזה של הענן הפרטי. אלא שלא מדובר רק בכסף – על פי חברת המחקר, בתוך שלוש שנים היקף התחזוקה וההשקעה של ארגונים בענן יהיה גדול פי שלושה ממה שהוא כיום וכשליש מהיקף הפיתוח של ארגונים בחדשנות ייעשה בענן. מערכי ה-IT הארגוניים נדרשים לחלק מחדש את התקציב שלהם ועל הארגון להיערך לקראת המעבר לענן".

היא ציינה כי "בשנים האחרונות, המנמ"ר היה האחרון לדעת מה קורה בארגון. כיום המנמ"רים חוזרים ליטול את המושכות, ומטפלים ברצינות בענן".

לדברי זקצר, האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים בכניסה לענן הם איך מתפעלים, איך מפתחים יישומים לענן, איך מחברים את עולמות הפיתוח והתפעול, ואיך עונים לבעיות אבטחת המידע והרגולציות לתחום.

"בטרם ההטמעה, ארגונים מוטרדים מהרגולציה", אמרה. "אחרי ההטמעה, מה שטורד אותם הוא ההתנהלות של הארגון בענן. היבט זה מחייב אינטגרציה. לאחר מכן יש לראות היכן הענן מביא ערך לשורה התחתונה של הארגון". לדבריה, יש לענן כמה תועלות, כולן קשורות להיבט הכספי – כלכלת הענן, שמכונה Cloudonomics. "יש לעבוד מול ספק ענן עם יכולות גידול, שיביא עלויות אטרקטיביות ואספקת שירותים במהירות, עם חדשנות שה-IT הפנימי לא יכול לספק", אמרה. "יתרונות נוספים הם התמקדות בליבה העסקית של הארגון והיכולת למתן תגובה לתרחישים עסקיים משתנים, אג'יליות לא במובן המהיר, אלא ביכולת להתקדם מהר ולא להתרסק כשעושים פניות. הענן מאפשר זאת".

זקצר סיכמה באומרה כי "יש חסמים בכניסה ענן. לעתים הם אמיתיים ולעתים ניתן להפוך אותם להזדמנויות. כללי המשחק השתנו, נדרש לעבוד בשרשרת אספקה אחרת לגמרי בעת עבודה בענן. צריך להתמודד עם אבטחת מידע, מענה לרגולציות, הסכם רמת שירות (SLA) ורוחב פס. על המנמ"רים לדעת לנהל סביבה משותפת של ענן ותשתיות מקומיות, עם מתן גישה לשניהם, ולדעת לחלק מה מהיישומים והתשתיות להחזיק והיכן. הארגון צריך להתאים את עצמו לסביבה החדשה. ה-IT לא נעלם בגלל הענן, אך עליו להשתנות. צריך לעשות את הדברים הנכונים – ובאופן הנכון. שם המשחק הוא ענן בן כלאיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים