ארתור שמונק, מטריקס: "המעבר לענן חוסך 72% בעלויות ה-IT – וארגונים לא מנצלים זאת"

"מרבית הארגונים שעוברים לענן חוסכים חמישית או פחות", אמר שמונק, מנהל CloudZone, יחידת הענן של החברה ● לדבריו, כדי לבצע מעבר לענן בצורה טובה, "מצא הצדקה במעבר, תכנן אותו לעומק, זה מהווה 80% מהעבודה, העבר את הנתונים והיישומים לענן ובצע מיטוב"

ארתור שמונק, מנהל CloudZone, יחידת הענן של מטריקס. צילום: ניב קנטור

"המעבר למיחשוב ענן יכול להניב חיסכון של 72% בעלויות ה-IT, אבל מרבית הארגונים שעוברים לענן חוסכים חמישית או פחות", כך אמר ארתור שמונק, מנהל CloudZone, יחידת הענן של מטריקס.

שמונק דיבר באירוע שערכה החברה היום (ד') בזאפה הרצליה, בהשתתפות כ-300 לקוחות. האירוע נערך בשיתוף BMC ו-AWS.

הוא ציין טעויות שארגונים עושים בעת המעבר לענן: עבודה במודל של "Google Translate" – לקיחת הידע והכלים, והניסיון לשלב אותם בענן כמות שהם, בלי התאמה. טעות נוספת היא הטמעה חפוזה מדי בענן, שלא מניבה את התועלות המצופות.

לאחר מכן הציג שמונק ארבע פעולות שיסייעו למעבר טוב יותר לענן: "מצא הצדקה במעבר לענן, תכנן אותו לעומק – זה מהווה 80% מהעבודה, העבר את הנתונים והיישומים לענן ובצע מיטוב. מרבית הארגונים לא עושים זאת ולא נהנים מהחיסכון".

אריק בלום, סגן נשיא וה-CTO של BMC. צילום: ניב קנטורעוד הוא אמר כי "ארגונים צריכים להבין כי הם יכולים להיות בשלושת סוגי העננים: פרטי, ציבורי ובן כלאיים". שמונק ציין כי יחידת הענן של מטריקס מספקת פתרונות ושירותים מקצה לקצה והיא שותפה אסטרטגית של AWS.

"המוזיקה של הענן הופכת למיינסטרים"
אריק בלום
, סגן נשיא וה-CTO של BMC, אמר כי "המוזיקה של הענן הופכת למיינסטרים". הוא ציין ש-"ההגעה של הענן לשוק הארגוני טומנת בחובה חדשות טובות ורעות. נדרש לטפל בהיבטים של עלות, אבטחת מידע, רגולציה ותחזוקה – והכול חדש, אבל עדיין, כל זה קשור לאנשים, תהליכים ומוצרים, ואנחנו יודעים לטפל בהם".

"כיום", אמר, "מנמ"רים מבינים שאם הם ינסו לבנות ענן לבד, העלות לא תשתלם להם, בהיבטי חומרה, תוכנה ואנשים. לעומת זאת, ענן ציבורי עונה למגוון מטרות בארגון: שירותי שיתופיות, בדיקה, הדרכה, VDI, אירוח בווב, ניתוח נתונים וניתוח צופה פני עתיד, HPC ובדיקות".

בלום ציין כי "BMC פועלת בענן מאז 2007. אנחנו מספקים למנמ"ר את היכולת לקבל את קטלוג השירותים באופן גרנולרי, כזה שמוגדר על ידי המשתמש. עליו לקבל את השירותים ברמה של שכבות, לבנות סביבה גמישה עם גישה המאפשרת לצרוך את השירותים בקלות, ונדרש שיהיה מיטוב של קיבולת".

לדברי בלום, ענן היברידי דורש כמה יכולות, כמו נהיגה במכונית אוטומטית. "צריך לבנות את מחזור חיי הענן, עם דרישות ותמיכה, ממשל ובקרה, ניטור ותפעול, הקצאה ותצורה".

סטיב מידג'לי, ראש AWS לאזור EMEA באמזון. צילום: ניב קנטורהוא סיים בציינו את שלושת השלבים בבנייה של ענן: "השלב הראשון הוא תכנון, עם הגדרות, היצע שירותים, ארכיטקטורת ענן משולבת, בניית משאבים לענן בן כלאיים וחשיפת עלויות הענן; השלב השני – בנייה, הקצאת שירותים והשמתם בחוכמה, עם תמיכה בתשתיות; והשלישי – הרצה, מיטוב הביצועים, טיפול בקיבולת, תחזוקה, תצורה ומענה לרגולציות. הכול צריך להיעשות באופן ניטרלי, בלי שמשהו יהיה תלוי במשהו. BMC יודעת לנהל את סביבת הענן בצורה אוטומטית, מבוקרת ומאובטחת".

הענן של אמזון
סטיב מידג'לי
, ראש AWS לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) באמזון (Amazon), ציין כי החברה מספקת שלושה שירותי ליבה ואלה מוקפים בסוויטה של 40 שירותים עסקיים. הוא תיאר את מבנה הענן הציבורי של אמזון: תשתית גלובלית של ענן, מעליה רישות, מעל זה מיחשוב, אחסון ובסיסי נתונים, והבאים במעלה הסולם הם שירותי יישומים, והטמעה וניהול הסביבה.

"מה שמבדיל את הענן של אמזון הוא רמת החדשנות", אמר מידג'לי. "ב-2008 היו לנו 24 שירותים בענן, שנה אחר כך הנתון הוכפל ובשנה שעברה, מספר השירותים עמד על 280".

"אנחנו מובילים בפער משמעותי מול המתחרים שלנו", ציין. "הלקוחות הארגוניים בוחרים בנו בגלל הטיפול בהיבטי אבטחת מידע, עלויות נמוכות וחיסכון תפעולי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים